У РБМ-у припремљена замена траке 35 Б, најважније за рудно дробљење
Припреме крате застој
На овај начин вулканизерима Дробљења ће за замену 1.285 метара старе, дотрајале траке бити потребна два, уместо 10-так дана
РБМ. – У Руднику бакра Мајданпек (погон Дробљења) 21. септембра завршена је припрема најважније, траке 35 Б, „жиле куцавице“ рудног дробљења, која повезује терцијално дробљење са Ц-станицом и надаље флотацијом, за замену која ће ускоро уследити. Припремама су створени услови да застој, односно замена старе, дотрајале траке, која би сваки час могла да откаже, не траје 10-так дана, већ највише 48 сати.
–Ту најважнију траку дужине 1.285 метара, на путу руде до флотацијских погона припремили смо за замену – каже Саша Стиклић, технички руководилац Дробљења и објашњава: – Поједини делови те траке раде од 2002. године. Одслужила је своје, похабала се у носећем делу, па јој је потребна замена. Како је то обиман посао, да би избегли дужи застој у производњи, све припреме обављамо раније. Вулканизери Дробљења, којима помажу и рудари, неколико млађих радника је, такође, ангажовано, дали су све од себе да читав, велики и одговоран посао завршимо у што краћем року.
Мишо Рацић, пословођа Одржавања транспортних трака у погону Дробљења додаје да сама трака 35 Б није мењана од 2011. године: – Свакодневним радом у две смене привели смо крају монтажу започету пре седам дана. Спојили смо траку која је стигла у котуровима од по 200 метара у једну како бисмо добили дужину од 1.300 метара – каже Рацић и примећује да је нова трака солидног квалитета, реномираних пољских произвођача “Wolbrom” и “Семпертранс”. Рачуна се да би могла послужити макар колико претходна, а уз боље одржавање и више: – Када се створе услови или се трака у раду још похаба, бићемо спремни да у најкраћем могућем року обавимо замену и тако спречимо предуго стајање погона и застој у производњи. Без благовремене припреме траке било би нам потребно најмање 10 дана, а тако нешто себи не можемо да дозволимо. Овако, један дан је потребан за навлачење траке и још неких 20-так сати за још један спој, што говори да би за 48 сати све могло да се заврши.
У последњих недељу дана припремом траке за замену завршен је велики посао када се има у виду да је упоредо требало бринути о одржавању у погону, али и заменити поједине додаваче. Новица Трујановић, вулканизер на одржавању транспортних трака Дробљења са безмало 40-огодишњим стажом, попут финог плетива расплиће и спаја траке за филигрански спој који је неопходан за несметан рад ових транспортера. Он потврђује да је припрема траке велики и захтеван посао: – Ми, у ствари, спајамо сајле на саставу траке. То се мора обавити врло одговорно, ређа се шаблонски, не сме да се промаши, а већ смо обавили напоран физички део, сваку сајлу смо ољуштили и упертлали.
Његове речи потврђује и Славко Божиновић, такође вулканизер са ништа мањим стажом: – Стварно је захтеван рад са пуно „физикалије“, али и математике… До детаља се мора испоштовати редослед потеза. Него, добро је да имамо и помоћ млађих колега. Само да их је више.
Те млађе на најбољи начин представља Никола Стојанчић са тек годином рада у Руднику. Он вели да је у питању веома тежак задатак: – Све је тешко, све. Ево сада радимо овај састав, од почетка до краја, за руке нема одмора. У екипи је на испомоћи и Саша Србуловић из вулканизернице ПУС-а, а са 6,5 година рудничког радног стажа: – За разлику од колега који раде траке са сајлама, ми имамо само платнене траке, па је ово потпуно друга прича, али сналазим се. Увек када се овако велики послови раде на Дробљењу, ми из ПУС-а смо ту да помогнемо. Ради се тимски.
У исто време, у погону Дробљења пуно посла имали су и бравари, јер су обављани послови на додавачу терцијалног дробљења и редуктору који је требало упаковати и заменити.