Почетак Актуелно Мајданпек У Рудник бакра Мајданпек пристиже нова опрема

У Рудник бакра Мајданпек пристиже нова опрема

5 друго читање
0
0
1,164

Почела монтажа нових „белаза“

 

Стигли су делови првог од укупно шест великих камиона марке “белаз” носивости 220 тона. – Још три ће стићи до петка, а пето и шесто возило за 20-ак дана. – Циљ је да се до половине јуна монтирају свих шест. – Остатак опреме требало би да стигне од јуна (багер) до септембра (булдожер и бушилица)
РБМ
. – Кренуло је! Данас су у Нови сервис Рудника бакра Мајданпек пристигли делови првог, од шест моћних рударских дампера марке „белаз“ носивости 220 тона. Они ће рударима помоћи да убрзају раскривање “Јужног ревира” на којем је сагледана будућност рударења током наредних деценија. До лета би требало да стигне читав контигент моћне рударске опреме у којој су, поред камиона, багер “ПЦ 3000” Е ФС, бушилица “Атлас цопцо” ДМЛ Е, пречника бушења 250 мм, и један булдозер “коматсу” Д275АX.

Пристигла су четири возила од којих је прво у радионици Новог сервиса. Још три очекујемо у наредна три дана, док би пето и шесто треба да стигну за 20-ак дана, будући да су пре недељу дана отпремљена из Белорусије – каже Братислав Благојевић, помоћник директора РБМ-а за електромашинство. – Нека наша планирана динамика говори да су око две недеље потребне за монтажу два возила, тако да би између 10. и 15. јуна требало да добијемо свих шест возила. Багер се очекује негде у јуну, док булдозер и бушилица треба да стигну касније, али у сваком случају током лета, како би раскривање могли да убрзамо.
Монтажа првог возила је практично почела припремним радовима неопходним за склапање камиона, а процењује се да ће прва два возила бити спремна за 15 дана. Оформљене су две сервисне групе које ће упоредо радити, при чему је озбиљан проблем недостатак људства, односно већ обучене радне снаге. Јер, не може се, како каже Благојевић, било коме поверити тако важан, вредан и одговоран задатак, какав је монтажа возила, посебно због тога што је квалитет обављеног посла важнији од брзине.
Спајање шасије са фремом, са вучним моторима, предњи трап, гуме, кабина, електроповезивање, су као делови предстојећег посла већ разрађене фазе монтаже нових “белаз”-камиона и великог посла који запослене у Новом сервису ни најмање не плаши.
Данас нам је стигао први камион, тешко возило “белаз” 75 306. Очекује нас велики посао, али смо добро организовани са циљем да нова опрема што пре буде расположива у производњи – вели Милош Поповић, руководилац текућег одржавања камиона. Са искуством “подизања” “белаза” 5 и 7 сасвим је сигуран да ће монтажа нових возила бити лакша: – С обзиром на искуство које имамо, поменути рокови за монтажу су реални, посебно ако се текуће одржавање буде нормално одвијало и ако око њега не будемо морали да се ангажујемо – истиче Милош. Притом наводи да су комплетни тимови “наоружани” еланом и добром вољом, спремни за велики посао, па и једноипосменски рад наредних дана, а да и из пратећих служби има подршке и разумевања за значај посла који предстоји.
На монтажи возила до сада нисам учествовао, а на одржавању радим већ две године – додаје Жељко Филиповић, инжењер на електроодржавању тешких возила са седмогодишњим радним искуством у РБМ-у: – Посла се не прибојавамо, али да ли ће нас бити довољно да уз редовне задатке и ове завршимо на време, то ћемо видети.
Велику помоћ на почетку рада нове опреме представљаће и присуство сервисера самог произвођача опреме који је, иначе, према уговору обавезан да прве године сервисира опрему. Добро би било да радећи уз њих стичу искуство и млади радници, мишљење је већине са којима смо разговарали у Новом сервису РБМ-а.
Имам пуно поверења у запослене у електромашинском одржавању да ће овај посао обавити квалитетно и на време и омогућити да што пре нова возила укључимо у производњу – каже Бранислав Томић, први човек мајданпечког Рудника бакра. А, колико ће шест нових великих дампера значити производњи, највише говори податак да је, без њих, најчешће 10 до 13 возила у раду. Колико ће моћи да се уради са 19, лако је претпоставити. Чак и то вероватно неће бити коначна бројка моћних рударских крстарица, јер се већ ради на набавци делова за подизање још два возила, што ће вероватно, уследити одмах након завршетка монтаже нових. А, уз сва та возила и опрему која стиже, до руде “Јужног ревира” ће се брже и лакше стићи.

Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Мајданпек

Оставите одговор

Погледајте и

Представљамо добитнике награде „Инжењер Шистек“

Иван Најденов: Човек кога награда неће променити Помоћник руководиоца Огранка ТИР за произ…