У Руднику бакра Мајданпек прорадила Ситара
Ситнији гранулат за Флотацију
После вишегодишње паузе, поново ради постројење захваљујући којем се Флотацији испоручује руда ситнијег гранулата. – Рад ситаре омогућава значајне уштеде у специфичним трошковима флотацијске прераде
РБМ. – У Руднику бакра Мајданпек половином августа прорадила је Ситара у погону Дробљења. Захваљујући вишемесечном ангажовању запослених у погону и у одржавању, поново је почело да ради постројење које десетак година није било у функцији. Тиме су створени услови да се Флотацији испоручује руда ситнијег гранулата за чију прераду ће се трошити мање струје, кугли и шипки. То смањује цену производње, али и наставља процес „затезања“ комплетне линије, односно приближава је прописаним стандардима за економичнију производњу.
– Пробни рад је показао да Ситара може да ради, пошто смо упорним подешавањем успешно разрешили „бежање“ трака, а постављањем сонди добили могућност да пратимо сипање руде у бункере – каже Јагодинка Богдановић, технички руководилац Дробљења. Она додаје да су на постројењу последњих месеци постављена сита, санирани транспортери, сипке, замењене ролне, прегледани лежајеви на бубњевима, сређени затезни уређаји на тракама. – Ситара сада, практично, може да ради пуним капацитетом, односно да кроз њу прође сва ископана, па и далеко већа количина руде од оне коју тренутно прослеђујемо.
– У питању је затворени систем просејавања у којем сва четири бункера, сита и додавача омогућавају да само најситнију руду „пропустимо“ ка Флотацији, а крупнију поново вратимо на обраду терцијалном дробљењу – објаснио нам је Саша Стиклић, технички руководилац Дробљења Транспортног система.
– Настојимо да у фази производње, где је специфична потрошња електричне енергије и челика око четири пута мања него у следећој фази млевења, припремимо руду за даљу прераду, а Флотацији омогућимо да радећи са ситнијим гранулатом оствари велике уштеде у највећим трошковима електричне енергије, кугли и шипки – каже Бранислав Томић, директор РБМ-а, наводећи да је реч о једном у низу послова којим се наставља реконструкција и санација транспортних и линија прераде у РБМ-у.
1 Comment
Leave a reply
Жао нам је, да би поставили коментар, морате бити пријављени.
Sta se desilo sa davno obecanim odprasivanjem na drobljenju i adaptacijom wc-a i kupatila na tercijalnom?