Још по два дампера за Бор и Мајданпек
Један камион НТЕ 240 кошта око два и по милиона долара и за дан у просеку превезе 5.600 тона материјала. Том приликом пређе 160 километара и потроши чак 2.800 литара нафте. – Камионска флота у Бору и Мајданпеку, не рачунајући мала “тонли” возила, броји укупно 64 дампера
SZC. – Од новембра прошле до новембра ове године Serbia Zijin Copper купила је 11 великих НТЕ камиона носивости 240 тона. Последња четири таква тешкаша, по два за Рудник бакра Мајданпек и „Велики Кривељ“, недавно је из луке у Тиањину извезла кинеска компанија НХЛ, са седиштем у Баотоу. Пре годину дана је од истог испоручиоца у Бор и Мајданпек стигло седам таквих дампера – четири за кривељски коп и три за „Јужни ревир“.
Овакав један камион кошта око два и по милиона долара и за дан у просеку превезе 5.600 тона материјала (руде или раскривке, свеједно). Том приликом пређе 160 километара и потроши чак 2.800 литара нафте. Годишње, дакле, један дампер пређе 58.400 километара и сам превезе 2.044.000 тона материјала. За то време потроши 1.022.000 литара нафте и 24 гуме.
НТЕ 240 камиони имају високу ефикасност, коју прати мала потрошња горива, велика поузданост и ниски оперативни трошкови, а све то потврђују и надлежни у Бору и Мајданпеку. – Камиони из претходне туре имају остварених 6.163 до 6.586 мото-сати. Просечна расположивост им је била скоро 97 процената, иако је фабричка гаранција у првој години коришћења око 95 одсто. За то заслуге припадају и возачима, јер камиони дају очекиване резултате само ако се на правилан начин користе и ако се чувају – истиче заменик руководиоца електромашинског одржавања у „Великом Кривељу“ Ненад Ђорђевић.
Два нова НТЕ 240 камиона, која су средином новембра стигла у „Велики Кривељ“, добила су данас свој први радни налог. Одмах по завршеној монтажи упућена су у средиште копа, на најдубљу етажу, да одатле потоваре богату руду и одвезу је до примарне дробилице.
–Оба камиона иду на етажу 80, где два багера откопавају руду бољег садржаја. Све НТЕ камионе, а на кривељском копу их је сада шест, углавном ангажујемо за превоз руде, али их у зависности од прераде и актуелних потреба користимо и на јаловини. НТЕ дампери имају другачију конструкцију корпе, па могу више материјала да „понесу“ и тако допринесу већој продуктивности. Брже и боље се крећу по терену, а возачи кажу и да су удобнији, комотнији, прегледнији – каже заменик управника кривељског копа Немања Аничић.
Камионска флота у Бору и Мајданпеку, не рачунајући мала “тонли” возила, броји укупно 64 дампера. На површинском копу у “Великом Кривељу” их је 30, а у “Јужном ревиру” 34.