Априлска производња на коповима „Велики Кривељ“ и „Церово“
Руда по плану – јаловина приоритет
На површинским коповима Рудника бакра Бор производња руде у оквирима плана, док су раскривање лежишта и транспорт јаловине у благом заостатку. – Транспортни путеви поправљени, има довољно механизације (у јуну стиже нови багер), па ће подбачај на јаловини бити надокнађен
„ВЕЛИКИ КРИВЕЉ“, „ЦЕРОВО“. – Основна карактеристика априлске производње на површинским коповима „Велики Кривељ“ и „Церово“, судећи по оствареним резултатима за 25 дана и предвиђањима до краја месеца, јесте: руда по плану, док је приоритет наредних месеци надокнадити подбачај на јаловини.
Рудари на површинском копу „Велики Кривељ“ за 25 дана априла откопали су 720 хиљада тона руде са средњим садржајем 0,256 одсто бакра, што је 1.733 тоне бакра у руди, па су реална очекивања да у априлу испуне план од 2.100 тона бакра у руди. Међутим, милион и по тона јаловине биће тек две трећине априлског плана.
–У априлу смо више форсирали руду, иако смо имали планирани тродневни застој због ремонта примарне дробилице. Подбачај на јаловини настао је јер је велики „комацу“ багер радио у скраћеном четвртом захвату на сиромашној руди и, с обзиром на то да смо морали да мешамо руду са доњих и горњих етажа, није могао да товари веће количине јаловине. Тек када је поправљени багер „ПХ 3“ са дна копа пребачен у скраћени четврти захват и преузео утовар сиромашне руде, „комацу“ багер је прешао (25. априла) на јаловину, па ће до краја године подбачај на јаловини бити надокнађен, поготово што очекујемо да у јуну добијемо још један нови багер – објашњава управник Површинског копа „Велики Кривељ“ Видоје Адамовић.
Разлог за неиспуњење плана на јаловини је и протекла зима са много падавина, па је био отежан транспорт камионима због лоших транспортних путева. На дну копа, на етажи „80“, због обилних падавина радиле су две пумпе. У коначном четвртом захвату смањен је капацитет утовара јаловине због кречњачког масива. Остала рударска механизација, укључујући и помоћну, радила је добро.
–Сада су транспортни путеви на копу доведени у релативно добро стање, временски услови су добри, путеви суви, па ће и капацитети транспорта руде и јаловине бити већи – каже Адамовић и очекује да до краја године план на јаловини буде остварен 90 и више процената.
Сличан производни рапорт је и са површинског копа „Церово“. Са садржајем бакра 0,213 одсто рудари „Церова“ дали су близу 400 тона бакра из 191.800 тона руде, што је по плану. Међутим, скидање и транспорт јаловине у благом је заостатку у поређењу са планом. Разлог је сличан као на површинском копу „Велики Кривељ“: лоши транспортни путеви (због лошег времена), чести застоји и због тога смањен капацитет превоза. Мали заостатак на јаловини наредних месеци биће надокнађен јер су транспортни путеви сређени, а има и довољно механизације за планирану производњу.