„Феромонт“ међу најбољима на градилишту у Бору
Краном изнад топионичког димњака
Краном какав у Европи имају још само Немци „Феромонт“ може да подигне терет на 193 метра висине, што је још 43 метра изнад борског топионичког димњака. – Градећи два резервоара за сумпорну киселину, „Феромонт“ проглашен најбољом подизвођачком фирмом у августу на пројекту „нова топионица“
РТБ. – Изградња нове топионице и фабрике сумпорне киселине већ је ушла у завршну фазу. За резултате у изградњи два резервоара за сумпорну киселину капацитета по 10 хиљада тона београдски „Феромонт“ проглашен је најбољом подизвођачком фирмом у августу. Признање је више него заслужено јер и на овим резервоарима преостају још само завршни радови, иако је „Феромонт“ на градилишту у Бору ангажован тек од 1. априла ове године.
Основна делатност ове београдске фирме са петнаестогодишњим искуством и са више од 700 радника јесте израда ванстандардне опреме, ремонт и монтажа термо и хидроенергетских постројења, као и постројења за хемијску индустрију. „Феромонт“ има стална градилишта (одржавање и ремонт) у српским термоелектранама (ТЕНТ А и Б у Обреновцу, Велики Црљени, Дрмно, Костолац и Свилајнац) и у Рафинерији Панчево. Од послова у иностранству око 200 сталних радника (у шпицу радова и до 350) ангажовано је на ремонту у термоелектранама у Немачкој, а у Јужноафричкој Републици „Феромонт“ има шестогодишњи уговор за замену паровода на свим термоелектранама.
–За све ове послове и у земљи и у иностранству опремљени смо неопходном механизацијом, шлеперима и дизалицама. На градилишту у Бору ангажована је наша дизалица која је са 600 тона носивости највећа на Балкану. Такву у Европи имају још само Немци. Она може да подигне терет на 193 метра висине, а то значи још 43 метра изнад борског топионичког димњака – објашњава Бојица Бојичић, технички руководилац градилишта „Феромонта“.
Два резервоара за сумпорну киселину у Бору гради 62 радника „Феромонта“. Највећи изазов представљало је подизање две куполе због тежине, јер свака је тешка 58 тона, и због сто метара удаљености од места израде до места уградње. Најтежи део посла је завршен. Од машинских радова остало је још да се заврши изградња степеништа и платформи резервоара и да се обави хидро тест, а онда до краја октобра следи фарбање оба резервоара. Тиме се завршава ангажовање „Феромонта“ на градилишту нове фабрике сумпорне киселине у Бору.