Генерални ремонт ливне машине број два у Топионици
За сигурнији рад
Обе машине ће бити у функцији и надаље, али ће „двојка“, која има већи број калупа и већу брзину ливења, поднети највећи терет по пуштању у рад нове топионице – каже Бобан Белић, руководилац одељења рафинације
РТБ, ТОПИОНИЦА. – Ових дана у Топионици се генерално ремонтује ливна машина број два. Наиме, у одељењу рафинације постоје две ливне машине – „јединица“ (француске производње) и „двојка“ (немачки „демаг“). Како нам је рекао Милинко Требаљевац, руководилац машинског одржавања конвертора, кранова и рафинације, ремонт није рађен откако је постављена (обе су у функцији од 1968. године).
– Ремонт подразумева целокупну демонтажу ливне машине, односно прегледе централног дела – централне осовине са клизним лежајевима, као и носеће шине клизних ваљака. Те ваљке смо раније мењали, али због начина на који су монтирани, сада се то ради детаљно. Демонтиран је обртни сто машине са погонским редукторима, зупчаницима, ободним зупчаником, централна осовина и клизни лежајеви. Ливница бакра и бакарних легура вероватно ће да лије клизне лежајеве, док је ФОД подизвођач радова. Радиће се потпуно нова инсталација за хидраулику и пнеуматику, као и за мерно-регулациону групу (мерне ваге). Остали део који се односи на транспорт анода (транспортни ланци, каде за хлађење, демолери за прихватање анода, развод воде) обавиће машинска служба Топионице. Ремонт је почео пре 20 дана и динамичким планом је био предвиђен бржи завршетак. Међутим, због услова и начина демонтаже, као и делова који треба да се израде за такву врсту ремонта, радови су доста успорени – наглашава Требаљевац.
По речима Бобана Белића, руководиоца одељења рафинације, у ремонт се „ушло“ зато што по завршетку и пуштању у рад нове топионице предстоји обимнија производња која ће захтевати много више ливења.
– Са машином која сада ради, али је мањег капацитета од ове коју реконструшемо, нећемо моћи да „испратимо“ производњу у новој топионици. Обе машине ће бити у функцији и надаље, али ће „двојка“, која има већи број калупа и већу брзину ливења, поднети највећи терет (њу опслужују две пећи за разлику од „јединице“ коју опслужује једна). „Двојка“ јесте у радном стању, али се од ње тражи сигурност за дужи наредни период, без евентуалних застоја приликом кретања нове технологије и то је главни разлог због кога се ушло у њену реконструкцију – закључује Белић.