Почетак Актуелно Рударство Иновације у погону „Јама“ РТБ-а Бор

Иновације у погону „Јама“ РТБ-а Бор

1 друго читање
1
0
1,031

Старе машине као нове

Уместо да за нови камион утроше пола милиона долара, радници генералног ремонта погона „Јама“ репарирали стари за само 50 хиљада евра и вратили га у производњу. – Љ. Миљковић: Не треба да чуди што рудари, на основу рада и уштеда, имају добре плате
Иновације у погону „Јама“ РТБ-а БорЈАМА
. – Запослени у радионици генералног ремонта погона „Јама“ Рударско-топионичарског басена Бор за 16 дана рада (од седам до 19 часова) завршили су репарацију расходованог камиона „ПК 6.000“ и вратили га у редовну производњу. Колико су уштедели, говори податак да нов камион кошта пола милиона долара, а за репарацију је утрошено само 50 хиљада евра.
Иновације у погону „Јама“ РТБ-а БорЗа камион „ПК 6.000“, који је у Финској произведен 1984. године, нисмо више имали резервне делове. У сарадњи са крушевачким „14. октобром“ направили смо нове мостове и сами ремонтовали корпу, шасију, дизел-мотор и поставили хидрауличну инсталацију. Камион је враћен у редовну производњу, у рудно тело „Брезаник“, и очекујемо да још дуго успешно превози руду на 13. хоризонту – каже Срђан Предић, пословођа генералног ремонта погона „Јама“.

Радници иноватори
У радионици генералног ремонта погона „Јама“ отписане рударске машине враћају се у живот и редовну производњу захваљујући иновацијама и стручном раду десеточлане екипе коју сачињавају: Срђан Предић (пословођа), Живорад Стојановић, Срђан Илић, Раде Фајнишевић, Синиша Пелић, Зоран Курић, Зоран Јоновић, Синиша Пиљевић, Денис Јаношевић и Дески Стојановић.
Није ово први овакав посао десеточлане групе радника борске „Јаме“. У радионици генералног ремонта у мају прошле године из „мртвих“ је дигнут утоваривач „Вагнер 8“ у који је први пут уграђен мотор „Каминс“ који, за разлику од старог, има водено хлађење и испушта мање издувних гасова, што је боље за јамске услове рада. Тада је у његову репарацију уложено педесетак хиљада евра и он сада успешно ради у јами.
У току је и репарација утоваривача „Вагнер 9“ у који се уграђује дизел мотор „Каминс“ уместо технолошки застарелог мотора „Дојц“. Раније искуство са репарираним рударским машинама говори да ће и он успешно радити на јамским хоризонтима.
Иновације у погону „Јама“ РТБ-а БорЗа само 16 дана рада сопственим снагама оспособили смо камион који би сви други бацили у старо гвожђе. Урадили смо оно што недостаје Србији и одвојили рад од нерада. Зато рад рудара и треба да буде награђен. Ми смо у рударску механизацију за две године уложили непуна два милиона долара, а за то време профит погона „Јама“ је већи од сто милиона долара. Штедимо и на тај начин што уместо да купујемо скупу нову – оспособљавамо стару рударску механизацију и не треба да чуди што рудари, на основу рада и уштеда, имају добре плате – каже Љубиша Миљковић, главни пословођа погона „Јама“.
Да је рад добрих радника награђен говори и податак да је просечна месечна зарада десеторице радника који су репарирали камион „ПК 6.000“ – 90 хиљада динара.

Још повезаних текстова
В Милољуб Милошевић
Више текстова Рударство

Један коментар

  1. bogosav

    3. априла 2013. у 00:14

Оставите одговор

Погледајте и

Решен проблем инвалида рада РТБ-а Бор

Привремена решења постала коначна    РТБ. – Инвалиди рада Рударско-топиони…