Актуелно
Излили 4343 тона анода
Осим концентрата, претопљена 1.251 тона хладног материјала и 220 тона бакарних блокова. – Електролизери завршили прошли месец са 2.840 тона, а овог планирају 3.410 тона катодног бакра. – Сумпорна дала преко 10.000 тона монохидрата. – Ради веће заштите радника, током летњих месеци у свим погонима ТИР-а обезбеђен је довољан број расхладних уређаја и аутомата са водом.
је допремљено из Флотације „Велики Кривељ” – 1.971, из Флотације РБМ-а 815 и из Флотације Бор 676). Прерађено је 24.028 тона шарже и произведено 4.343 тоне анодног бакра, што је највећа месечна продукција у претходне три године. Због тзв. еколошких застоја и цурења котла, временско искоришћење топионичких агрегата износило је тек 92 процента. Радили су конвертори број један и три, док се на „двојци” реконструише расхладна комора са димохватачем (треба да се заврши до половине септембра), а у рафинацији пламена пећ број један. Прошли месец је карактеристичан и по томе што је, како нам је рекао Бобан Тодоровић, директор ТИР-а, претопљена и 1.251 тона хладног материјала. Смањене су залихе бакроносног материјала у конверторској хали који је настао пражњењем пећи током априлског ремонта, као и 220 тона бакарних блокова за „трећа лица”.
Фабрика сумпорне киселине је произвела преко 10.000 тона монохидрата, што директор оцењује као добар резултат, али истовремено сматра да има места за даља побољшања у раду. То, пре свега, зависи од усклађености рада ова два погона. Електролиза је са 352 ћелије „пратила” допрему анода из Топионице и завршила месец билансом од 2.840 тона катодног бакра и 3.000 тона анода на залихама. У складу са јулским резултатима, планирано је да августа произведња достигне 3.410 тона катода.
ФБЖ је дала 800 тона дипформинг жице. Прошлог месеца преговарало се са произвођачима нове опреме за континуално ливење жице (ап-каст машине),
а овог се очекује да буду склопљени коначни договори. У Ливници бакра и бакарних легура радила је само фазонска ливница. Ремонтована је линија бронзе и она би требало да поново крене у другој половини септембра.
Главна активност у Транспорту ТИР-а је био превоз концентрата бакра и отпрема сумпорне киселине.
Највећи подбачај забележен је у превозу пламенопећне шљаке до борске флотације, па ће то морати да се поправи бољом координацијом између ова два басенска погона. У Енергани се припремају за зимски период и наредну грејну сезону (санација котлова пет, шест и седам тече по плану), као и за оспособљавање система Бељевинска река (чишћење базена од муља и грања, сревисирање пумпи). Ради веће заштите радника, током летњих месеци у свим погонима ТИР-а обезбеђен је довољан број расхладних уређаја и аутомата са водом.