Стигао нови „бумер“

 

 

Након одличних искустава са првом оваквом хидрауличном машином, купљеном почетком 2011. године, РТБ се одлучио да набави још две, пошто их одликује велика употребна вредност. – У току демонтажа ради спуштања на 500 м испод површине у рудно тело „Тилва рош“ где ће бити ангажована на изради ходника
Стигао нови „бумер“ЈАМА.
– У круг борске „Јаме“ управо су стигла нова бушаћа кола марке „боомер 282“ које производи позната шевдска фирма „Atlas Cocpo“. Како нам је рекао управник „Јаме“ Петар Пожега, ову модерну и моћну хидрауличну машину са две „гране“ за бушење, вредну скоро 400.000 евра (са резервним деловима), управо демонтирају у радионици машинског одржавања да би могли да је спусте лифтом на 500 м испод земље. Искуства са првим „бумером“ сасвим су довољна мајсторима „Јаме“ да овај веома компликован посао обаве сами, односно да скину две „гране“ од самоходног дела како би све то, једно за другим, могло да уђе у “кош” лифта. Након спуштања, за два-три дана “бумер” ће поново бити састављен и започеће пробни рад.
Стигао нови „бумер“Веома смо задовољни радом и могућностима прве овакве машине купљене почетком 2011. године – каже управник. – Ту машину користимо у рудном телу „Т“, а нова је, као и прва, грдосија дуга 11,7 метара, висока од 2,3 до три метра (зависно од тога на колико се подеси кров који штити руковаоца) и широка 1,95 м. За нас који радимо у овом погону Рудника бакра Бор од великог је значаја њен капацитет, велика брзина бушења и покретљивост грана – може да буши из сваког положаја! Пошто је намењена раду у тешким условима, све на њој је томе и прилагођено. Поседује сензоре и дисплеје који показују углове бушења важне за позиционирање машине, прецизност бушења, а тиме и ефикасност минирања. Већ смо припремили радилиште за њу – довели смо воду, ваздух и струју – а биће ангажована на изради ходника у западном крилу рудног тела „Тилва рош“ (на к-46).
Стигао нови „бумер“У „Јами“ ће, према речима нашег саговорника, тако осмислити њен рад да се током једне смене припреме два чела за минирање, без обзира што се рудно тело „Тилва рош“ одликује тврдом рудом. – Мислимо да ћемо постизати такве резултате – сматра Пожега – зато што смо се уврели да је претходница ове машине, и у далеко тврђој маси рудног тела „Т“ показивала добре резулате. Да нисмо имали ту машину не бисмо оволико одмакли у експлотацији тог рудног тела. Према нашим проценама, окончаћемо је до фебруара наредне године, а онда идемо у рудна тела „Т1“ и „Т2“. Нашим старим „миниматицима“ биле су потребне две смене да избуше једно чело, па упоредите те ефекте! Отуда сваку нову машину дочекујемо са радошћу и настојимо да је, поверавајући је поузданим руковаоцима, што боље очувамо како би нам пружала максимум.

You may also like

Leave a reply