Почетак Актуелно Рударство Коп ”Кривељ” у фебруару испоручио планиране количине бакра

Коп ”Кривељ” у фебруару испоручио планиране количине бакра

1 друго читање
0
0
933

Јаловина озбиљан изазов

 

Руде дато безмало колико је и планирано, али је уклоњена тек половина планираних количина јаловине због проблема са камионима. – Предузете су мере и у марту ће се озбиљно радити на повећању броја расположивих возила, а надаље и на њиховом што бољем планском одржавању – каже управник Милан Делић
Коп ”Кривељ” у фебруару испоручио планиране количине бакра РТБ, КОП “ВЕЛИКИ КРИВЕЉ”
. – Прошлог месеца на кривељском копу планирано је да се откопа 810.000 тона руде и два милиона тона јаловине. Тамошњи рудари дали су 775.200 тона руде и 987.550 тона раскривке. Иако је четири одсто руде мање него што је планирано, захваљујући већем садржају „црвеног“ метала у њој испоручено је – како нам рече управник копа Милан Делић – више бакра у руди. Уместо планираних 1.880 тона, дато је 1.950 тона. Што се тиче јаловине, ту је уклоњена тек половина планираних количина због проблема са транспортном механизацијом, а и снег и мраз у прве две недеље фебруара отежали су посао рударима.
Коп ”Кривељ” у фебруару испоручио планиране количине бакра Стање путева, њихова дужина, мање расположивих камиона и тешкоће у коришћењу транспортног система (недостаје већи булдозер који би гурао нагомилану јаловину у стари борски коп) учинили су своје – каже Делић. – Смрзавање цевовода и пумпи у условима великих прилива на дну копа, такође је донело велике проблеме ОК-багеру који доле товари богатију руду, па га је требало стално пратити пумпама да би се обезбедила сува руда за дробљење. И ремонт примарне дробилице утицао је да се мало подбаци на руди, али смо, ипак, испунили план на бакру, док се мањак возила озбиљно одразио на количине јаловине.
Коп ”Кривељ” у фебруару испоручио планиране количине бакра Пошто је са бушилицама и багерима све у реду, у марту ће се највише пажње посветити поправкама камиона и упошљавању транспортног система. Јер, кад јаловина иде њиме трошкови су мањи, а превезе се више. Расположивост тешких камиона – како нам је објаснио Делић – опада из више разлога. Један је што „белази“ улазе у четврту годину коришћења и мора се више пажње посветити њиховом одржавању. Морају се куповати делови и благовремено, односно плански ремонтовати како би се избегло тзв. хаваријско одржавање – кад се покваре. У том правцу су предузете мере и овог месеца ће се озбиљно радити на повећању броја расположивих камиона. Очекују се и боље временске прилике, а по сувом времену далеко су већа остварења у транспорту. Мање је и кварова камиона, мање посла за механизацију која чисти путеве.
Коп ”Кривељ” у фебруару испоручио планиране количине бакра План копа за март је већи – каже управник. – Рачуна се на 850.000 тона руде и 2,325 милиона тона раскривке. С обзиром на то да је примарна дробилица скоро ремонтована, реално је очекивати толико руде, а да бисмо превезли два милиона тона јаловине морамо довести до перфекције рад камиона и транспоретног система. Јер, ако дође до испадања камиона то ће се поново одразити на количине јаловине која је, дугорочно гледано, подједнако битна као и руда. Јер, за неко време она може да доведе у питање оставаривање планова на руди. Зато ћемо настојати да што више побољшамо и домете у раскривању.

Још повезаних текстова
В Љубиша Алексић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Погледајте и

„Зиђин“ постао већински власник и „Невсуна“

За више од 1,66 милијарди канадских долара кинеска компанија преузела је (28. децембра) 89…