Дуплирање капацитета транспортног система

Осим већих количина, предност рада са две дробилице је и могућност оправке једне или друге а да (најјефтинији) превоз јаловине у стари борски коп не стаје. То ће ове године бити веома важно да би се јуна-јула стигло до руде у источном делу копа чије је ширење започето јесенас
КОП „КРИВЕЉ“
. – До краја овог месеца на кривељском копу стартоваће и друга дробилица за јаловину чији је ремонт управо завршен а кључни делови су већ на свом месту. Осим што се ствара могућност истовременог рада обе дробилице и готово дуплирање капацитета (односно превоз до 4.400 тона јаловине на сат), активирање друге дробилице на јаловини, пре свега, значи већу поузданост, односно расположивост транспортног система. Јер, досад је сваки застој (плански или због квара) на првој дробилици или њеном чланкастом додавачу заустављао и транспортни систем. Друга дробилица омогућиће да систем ради и док се отклања квар, а стајаће само у случају да се појави проблем на траци дугој скоро шест километара (рачунајући и повратни део) или на одлагачу јаловине на ободу борског копа.
Велики транспортни капацитети ове године ће бити веома важни кривељском копу како би се јуна-јула стигло до руде у његовом источном делу чије је ширење започето јесенас. Багер који је тамо изашао се спустио на ниже коте одакле се јаловина (по паду) већ вози на систем.
Управо смо окончали генерални ремонт друге дробилице на почетку транспортног система којим се јаловина са кривељског превози у стари борски коп – објашњава Ивица Ђорђевић, технички руководилац електромашинског одржавања транспортног система и рудног дробљења. – Тај систем, иначе, поседује капацитет за две дробилице и он ће активирањем ове, са 2.200 тона на сат, моћи да иде до 4.400 тона. Друга дробилица нам пуно значи и због тога, али и због каснијег одржавања и прве и друге. Превоз јаловине транспортним системом је веома важан за РТБ, пошто је реч о много мањим трошковима (за гориво и амортизацију камиона), поготово што су планири сада удаљени. Прегледали смо целу дробилицу, уочили све недостатке и заменили похабане делове. Заменили смо облоге статора и крушке тако да очекујемо стабилан рад. Дробилица је већ постављена на конструкцију, повезивање система за подмазивање је при крају, а следи уградња електромотора, монтажа нових хидромотора и ремонтованог хидрауличног агрегата за њихов погон. То ће донети велику стабилност у раду чланкастог додавача од кога зависи капацитет и уравнотежен рад дробилице чији старт очекујемо за двадесетак дана.

Ђорђевић најваљује да ускоро треба да се крене и у замену још 400 метара поменуте траке (Т 104) дуге скоро шест километара (најдужа у РТБ-у). Када се то учини остаће још два километра старе која се користи још од пуштања транспортног система 1998. године, а кад се и она замени систем ће бити много поузданији.
Посебно бих желео да кажем – додаје Ђорђевић – да људи из електромашинског одржавања – њих двадесетак електричара, бравара, варилаца и рудара – раде са пуно ентузијазма. Труде се, јер знају да у овом делу производње немамо велики маневарски простор у смислу резерви. Зато се сви кварови и недостаци решавају у најкраћем могућем року, поготово што се зна да нас брже раскривање на време доводи до руде, а да је рудно дробљење жила куцавица копа „Кривељ“ од чијег рада зависи читава линија бакра. У пословима око дробилице имали смо и помоћ из кривељске флотације чији су људи радили на систему подмазивања, наливање статора и тзв. крушке обављено је уз помоћ ТИР-ових ливаца, док су скидање облога обавили наши радници заједно са минерима кривељског копа. Бузејић Миладин, главни пословођа машинског одржавања транспортног система, рече нам да су његови људи имали среће да их заобиђе оштра зима. Они су управо „напаковали“ тзв. мерцедес и статор и спремају се за убацивање погонских група и хидромотора како би пробни рад друге дробилице започео крајем месеца.

Погледајте још...

Оставите коментар