Почетак Актуелно Рударство Мајстори РББ-а сами сервисирају најмодернију рударску опрему

Мајстори РББ-а сами сервисирају најмодернију рударску опрему

9 друго читање
0
0
737

Доказују се у право време

 

У доба кад бакар ваља производити са што мањим трошковима запослени у ремонтној радионици на старом борском копу први пут су потпуно самостално и детаљно (што би народ рекао од “А” до “Ш”) ремонтовали мотор великог „белаза“ од 2.400 “коња” и „комацу 375“, највећи булдозер РТБ-а Бор. – Сибин Србуловић: Готово да не постоји проблем који не можемо да решимо великим знањем, искуством, упорношћу, довитљивошћу и настојимо да то обавимо што брже, боље и јефтиније како застоји у производњи бакра не би били дуги
Мајстори РББ-а сами сервисирају најмодернију рударску опремуРББ
. – За који дан из сервисне радионице на старом борском копу пут “Кривеља” кренуће “подмлађен” највећи булдозер који поседује Рударско-топионичарски басен Бор “комацу 375” (из категорије трећих по величини у свету) и један велики “белаз” (носивости 220 тона) са детаљно ремонтованим “каминс”-овим (“Цумминс”) мотором од 2.400 коњских снага. Реч је о моћним и скупим машинама и склоповима најновије генерације чији би ремонти много коштали и дуго трајали (ван Србије) да није врсних и вредних мајстора који деценијама стасавају у овој радионици. Оно основно што науче током кратких усавршавања код испоручилаца рударске опреме и њене монтаже, они брзо споје са великим искуством, вештином и досетљивошћу, тако да готово не постоји проблем који не могу да реше – задовољно и самоуверено каже Сибин Србуловић, управник ове радионице у којој се не стаје ни дању ни ноћу.
Мајстори РББ-а сами сервисирају најмодернију рударску опремуОвде се свакодневно ремонтује и ревитализује рударска опрема и њени склопови – објашњава Србуловић. – У оквиру радионице послује пет одељења у којима се са пуно елана и одговорности интервенише на камионима, булдозерима, грејдерима, утоваривачима, ровокопачима, дизалицама, мењачима, хидрауличним склоповима и агрегатима. Обављамо и разне металостругарске радове за све машинске елементе и склопове потребне погонима РББ-а, а свакодневне интервенције на машинама подразумевају и често експериментисање, па наши радници и на тај начин решавају, побољшавају и проширују домете ремонта. Мере штедње у РТБ-у налажу и да се компоненете које се могу употребити приликом ремонтовања не бацају, већ користе за одржавање друге опреме. Јер, дубоко смо свесни борбе за што већу производњу која подразумева максималан број исправних возила. Наше је да санацијом кључних склопова продужавамо век тих машина, а већ имамо и петогодишње искуство у изради хидрауличних црева, како за потребе РТБ-а тако и “трећих лица” из окружења. Током три последње године производили смо преко 4.000 комада, па и тиме допринели проширењу наше делатности и опстанку радионице.
Мајстори РББ-а сами сервисирају најмодернију рударску опремуОд почетка ове године кроз ремонтну радионицу прошла су четири тешка камиона, два нова “белаза”, код којих се углавном интервенисало на траповима (важним за систем кочења и управљања) и два стара (“унитриг” и “еуклид”). Укратко, све оно што чини камионе овде се ремонтује, а највећи изазов су, наравно, мотори који покрећу ова огромна возила. Драган Стоиљковић, ВКВ-мајстор, аутомеханичар, показујући нам управо ремонтован мотор са ознаком “QСК 60” рече нам: – Ово је један од (америчких) “каминс”-мотора најновије генерације и убеђени смо да смо први на Балкану, ако не и шире, урадили његов ремонт. Тежак је око девет тона, има 60.000 кубика, 16 цилиндара и снагу 2.400 “коња”. У њега стаје 240 литара уља, има четири турбине и покреће велике “белазе” (белоруске производње!) који заједно са товаром теже око 370 тона! На специјализацији смо били десетак дана, али до сада нисмо били у прилици да га ремонтујемо. Сада смо то учинили само уз помоћ сервисних књига. Колико смо уштедели фирми најбоље говори податак да такав нов мотор кошта 360.000 евра, а ми смо за делове дали око 90.000, што је четири пута мање!
Мајстори РББ-а сами сервисирају најмодернију рударску опремуПоказујући нам погон Сибин Србуловић додаје да се овде сервисира и пратећа механизација, а тренутно најважнији посао је склапање великог „комацу“ булдозера. На њему су ремонтовани сви склопови, хидраулика, дизел-мотор, доњи строј, плуг. – То су велики радови који траже и велико знање и упорност и веома сам захвалан радницима који посао приводе крају – каже он. – До краја недеље булдозер ће поново бити спреман за најтеже задатке који му се поверавају с обзром на то да је највећи булдозер у РТБ-у данас. Хтео бих да нагласим да у његов састав улазе склопови које бисмо морали да купујемо, а пошто су веома скупи, нашим знањем смо успели да оспособимо велики мењач који се сервисира једино у Јапану.
Мајстори РББ-а сами сервисирају најмодернију рударску опремуДок смо фотографисали људе који су радили на моћном булдозеру Саша Живановић нам рече да је ширина његовог плуга 6,3 а висина 2,2 метра и заједно са њим тежак је 78 тона! Екипа која је сервисирала поменути “каминс”-ов мотор ремотовала је и мењач овог булдозера, па Стоиљковић додаје: – Ремонтовали смо, у ствари, целу трансмисиону јединицу. Нико у свету то не ради. Може да се мења старо за ново, уз доплату од око 200.000 евра, а потпуно нова кошта преко 300.000 евра.Верујем да смо и овај посао први обавили не само у овом региону, јер произвођач нема ремонтни завод где би то могло да се ради и зато се шаље за Јапан.

Због ових успеха Србуловић је пун хвале за, како рече, “четири златна момка” из одељења сервисирања мотора: за Драгана Стоиљковића, Драгана Варгу, Сашу Марковића и Горана Милошевића, а и за њихове пословође Дејана Карабашевића и Предрага Јаношевића. Не заборавља ни Ивана Ивановића и Славишу Перића из одељења за ремонт пратеће механизације на челу са пословођом Сашом Живановићем, а ни екипу која ремонтује камионе и дизалице предвођену Радисавом Баџикићем и Добривојем Оларићем.
Лепо је и лако стављати ново – напомиње Србуловић.- Али, у овим тешким временима задовољство је сваког нашег радника када уз минимална улагања, додуше великим трудом и залагањем, продужимо век неке машине. Све оне су овде склапане кад су стигле као нове и познајемо “их у душу”. Делом захваљујући и томе “оставили смо у животу” доста рударске и друге опреме и то нам чува наду да ћемо истрајати до времена када ће ове машине заменити неке нове. Сви наши људи не жале кад се боре за сваку од њих јер су свесни да тако продужују и живот компаније у којој зарађују свој хлеб.

Још повезаних текстова
В Љубиша Алексић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Погледајте и

„Зиђин“ постао већински власник и „Невсуна“

За више од 1,66 милијарди канадских долара кинеска компанија преузела је (28. децембра) 89…