Мењају још 600 метара траке ка старом борском копу
Старт система сутра пре подне
После овог планског захвата на најдужој транспортној траци дугој око шест километара остаће за замену још 2.400 метара, а систем за најјефтинији превоз јаловине са кривељског копа биће знатно поузданији – каже Ивица Ђорђевић. – Тежак посао одмиче по термин плану јер су припреме поред трокилометарске трасе трајале петнаестак дана – додаје Славиша Младеновић. – Миладин Бузејић: Не касни ни замена затезно-исипног бубња на одлагачу јаловине, санација чланкастог додавача, нити облога на пресипима
КОП КРИВЕЉ. – У току је планска замена 600 метара траке на траси транспортног система од кривељског ка старом борском копу. Како нам на лицу места рече Ивица Ђорђевић, технички руководилац за машинско одржавање транспортног система и рудног дробљена, мења се стара трака која се користи још од 1998. године. Реч је о траци „Т 4“ укупне дужине око шест километара (рачунајући носећи и повратни део) од које ће, након овог захвата, остати за замену још око 2.400 метара. Кад се и то учини, целом дужином трокилометарске трасе биће нова трака која ће знатно повећати поузданост и расположивост система за најјефтинији превоз јаловине, а тиме и капацитете раскривања.
–Није лако контролисати траку толике дужине, а кидање старих сајли које су у њу уграђене може да проузрокује велике штете и застоје – каже Ђорђевић. – Међутим, ми смо успевали да на време интервенишемо, од старих трака правили смо „флеке“ и лепили их преко похабаних делова тако да нисмо дозвољавали да сајле изађу и закаче се за неку ролну или било који део конструкције и доведу до кидања или цепања. На тај начин смо стигли до термина за планску замену, за који се, ево погодило и лепо време, а треба знати да је овај посао много теже радити по киши или мразу. Вулканизери раде у две смене по 12 часова – дневној и ноћној коју „покривају“ вулканизери из Мајданпека и флотације (са секундарног дробљења). Прилично смо колегијални, па и ми идемо у Мајданепк кад они имају сличне послове где не могу сами, као ми сада.
Овај застој користи се и за санацију два пресипа код саме дробилице тако да се након свих ових захвата очекује да транспортни систем буде расположив најмање 80 одсто, пошто увек може нешто ново да се деси.


И док вулканизери, електричари, вариоци, бравари, завршавају своје послове, рудари лопатама и колицима чисте материјал поред и испод траке на местима где машине не могу да приђу како не би дошло до заглаве бубњева и других ротирајућих елемената.