Заокупљени већим дометима у раскривању

Држимо корак у погледу садржаја, количина руде и припремљене јаловине – каже управник Милан Делић – а како стиже пролеће и најављујунам делове за камионе, настојаћемо да нас кашњење у уклањању јаловине временом не удаљи од испуњења плана на руди
КОП „В.КРИВЕЉ“
. -Претпоследњи је дан фебруара. Транспортни системи хује као набујале пролећне воде и пењући се уз брда, попут великих змија, носе десетине хиљада тона руде, ка флотацији, и јаловине, ка старом борском копу. Другог месеца у години кривељски рудари су испунили очекивања када је реч о руди и бакру у њој, а ни подбачај у раскривању није превелик, иако се већим делом месеца радило у најтежим условима.
За фебруар је овде био предвиђен откоп 770.000 тона руде са 2.099 тона бакра – каже управник копа Милан Делић. – Предвиђено је и 1,265 милиона тона јаловине, што је заједно са рудом 2,035 милиона тона укупних ископина. За 26 дана откопали смо 762.390 тона руде, или шест одсто преко плана, а и садржај је бољи од планираног, па смо дали 2.055 тона бакра у руди и извесно је да ће бакра бити по плану. Уклоњено је 672.570 тона јаловине, што је испод 60 одсто месечног плана, али није тако лоше имајући у виду праве зимске услове током већег дела месеца. Поменуте количине, углавном су превезене транспортним системом, тако да смо, водећи рачуна о плану на руди, чували камионе да не возе јаловину по леду на планир, а тако смо штеделии гориво.

Јануар
Први месецу „Кривељу“ завршен је са тропроцентним подбачајем у количинама руде (од предвиђених 852.500 тона, дато је 826.100 тона), али је „испеглан“ бољим садржајем бакра у њој (дато је око 2.409 тона бакра у руди, уместо планираних 2.135). „Цех“ неочекивано оштре зиме „платила“ је јаловина јер је од предвиђених 1,5 милиона тона, уклоњено 640.725 тона.
Мање падавина и подношљивији минус крајем фебруара побољшали су радни амбијент и проредили проблеме рудара са транспортним системима, бубњевима, тракама, камионима и багерима. Било је довољно бушилица и багера тако да није било тешкоћа у припреми руде и композита од ње, што се види по благом пребачају садржаја бакра. Број расположивих камиона као хроничан проблем копа, према Делићевом објашњењу, делимично је ограничио домете на јаловини јер кад су уклапани текући кварови, дневни и велики сервиси, нису могли да имају довољно камиона да остваре и тај план. Али, прошли су без великих хаварија, смрзавања опреме, проклизавања и удеса, обрушавања етажа поред багера, па и повреда, сем неколико лакших, што је врло битно, јер у прва два месеца услови су најтежи.
Због велике важности тешких камиона за оно што радимо – каже управник- боримо се за сваки сат њихове расположивости. Наравно, тражимо меру да не пуштамо у рад оне полуисправне, предвиђене за оправку, јер дан-два рада таквих може да нас кошта дужег застоја. Поготово нема играња кад је реч о системима за кочење. У марту се надамо лепшем времену и бољој допреми делова, што ће се одмах одразити на број камиона. Утовар и бушење су већ у добрим оквирима, припремљено је довољно руде и јаловине, нови захват на северозападу откопава се предвиђеном динамиком, само настојимо да нас кашњење на јаловини из месеца у месец не удаљи од испуњења плана на руди. За сада држимо корак и погледу садржаја, количина руде и припремљене јаловине, а надам се да ћемо у марту бити још ближи плану на уклањању јаловине. Ипак, компромис између испуњења плана и техничких услова рада транспортног система неизбежан је, па ћемо имати његов застој због замене ролни, сређивања сипки, а и сервиса дробилице, чланкастог додавача, одлагача на Јами.

You may also like

Leave a reply