Почетак Актуелно Рударство На копу „Кривељ“ октобра преко два милиона тона ископина

На копу „Кривељ“ октобра преко два милиона тона ископина

1 друго читање
0
1
218

Нови камиони – скок у раскривању

Са осам нових „белаза“ и ремонтованим старим, флота тешких возила усталила се на 20-ак, па се у октобру бележи рекордан помак на јаловини, а и количине руде и бакра у њој су по плану
На копу „Кривељ“ октобра преко два милиона тона ископинаКОП „КРИВЕЉ“
. – Укључењем осам нових „белаза“ носивости 220 тона у производњу и поправкама старих, флота тешких возила на површинском копу “Велики Кривељ” усталила са на двадесетак и то се одмах осетило, посебно на јаловини која је већ дуже слаба тачка. Упркос лошем стању делова транспортне траке којом се јаловина превози у стари борски коп, захваљујући већем броју расположивих камиона, домет у раскривању се, по речима управника Милана Делића, сада усталио на преко 80 одсто плана. Тачније, за 24 дана октобра превезено је 84 одсто планираних количина, што је солидан, а можда ће бити и рекордан, помак у односу на претходни месец. Како су и количине руде по плану, садржај бакра у њој такође, са укупним ископинама кривељски рудари су на 88 процената плана. Још увек им време иде на руку, путеви су суви и прскају их да оборе прашину, што им се досад у октобру ретко догађало.
На копу „Кривељ“ октобра преко два милиона тона ископинаУ десетом овогодишњем месецу имали смо пред собом план од 900.000 тона руде са средњим садржајем метала 0,29 одсто, што би остварењем резултирало са 2.531 тоном бакра у руди – прецизира Делић. – Требало је да уклонимо и два милиона тона раскривке, па је то 2,9 милиона тона укупних ископина. За 24 дана октобра дали смо 681.770 тона руде, или 98 одсто планиране. Средњи садржај метала је нешто већи од планом циљаног и износи 0,293 процента, па је за 24 дана дао 1.997 тона бакра у руди и ту смо на плану. Што се тиче јаловине, уклоњен је 1,31 милион тона или 84,6 одсто планом предвиђене за наведени број дана. Укупне ископине су 1,992 милиона тона, што значи да смо већ за 24 дана на прагу два милиона тона, што је солидно, безмало 89 одсто планираних ископина. За последњу седмицу у месецу имамо довољно припремељене руде, довољан број камиона, тако да ћемо можда забележити и благи раст на руди и јаловини.

Шта је урађено за девет месеци
Од планираних 7,922 милиона тоне руде, за девет месеци на кривељском копу је откопано 7,337 милиона тона или око 93 процента. Планом је циљан средњи садржај метала од 0,296 одсто, а остварен нешто нижи: 0,287 процената. Ови благи подбачаји у количинама и садржају, разумљиво, дају и нешто мање бакра у руди, па је уместо 22.709, остварено 20.390 тона. На јаловини, поготово у првој половни године, бележени су озбљнији подбачаји. Средином године стање је нешто побољшано, да би тек доласком нових камиона раст био израженији и деветомесечни биланс је 8,218 милиона тона јаловине.
Подуже михољско лето сачувало је кривељским рударима добре путеве. Суви су, широки и равни и то је добро за исправност камиона. Доласком нових “белаза” које сервисери даноноћно прате, пошто су у гаранцији, и ремонтима старих, број расположивих дневно иде и до 22, тако да их је увек довољно и на руди и на јаловини. – Могу да кажем да смо сада у неком залету – истиче Делић – јер транспорт је решен, а покушавамо да побољшамо бушење, утовар, као и помоћну мехнаизацију (булдозере и грејдере), пошто су неопходни за толики број камиона. Тако је после дуже оправке пре два дана пуштен у рад наш највећи булдозер “камацу 375” који опслужује К1-багер на истоку копа и на планиру. Са три грејдера, утоваривачем и ровокопачем, комплетирали смо помоћну механизацију и увелико тече сређивање путева (канали, бедеми), а где год је то могуће израђујемо двосмерне саобраћајнице да не би било чекања у мимоилажењу. Санирамо и делове транспортних трака који досад уопште нису мењани, радимо на безбедном разводу високонапонске електричне мреже (шест киловолта) за кишне дане, као и на беспрекорном одводњавању, будући да смо копајући богатију руду багером сишли целу етажу (15 м) испод главног водосабирника. Раскривање источног дела копа иде по плану и то у широј варијнати како би се део где је клизиште захватио до здравице због безбеднијег рада током зиме, а и уласка у веће количине руде.

Још повезаних текстова
В Љубиша Алексић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Погледајте и

Поверење за трајање – 71 година “Колектива”

РТБ. – Од првог броја 1. новембра 1947. године, када је заменио звучнике на борским …