Видљив помак на јаловини

 

Пошто је од почетка месеца копана сиромашнија руда, за три недеље дато је 1.556 тона бакра, али како се ових дана ушло у бољи садржај управник Делић рачуна да ће до краја марта надокнадити благи подбачај у садржају и стићи до планираних 2.588 тона. – За три недеље уклоњено је 679.870 тона јаловине, или 78 одсто планиране, што је знатно боље него у фебруару и показује да рудари хватају пролећни залет
КОП „ВЕЛИКИ КРИВЕЉ“
. – За 21 дан марта на површинском копу „Велики Кривељ“ дато је 572.770 тона руде, што је 99,2 одсто плана тако да се може рећи да су у погледу количина тамошњи рудари на плану. Али, пошто је од почетка месеца копана мало сиромашнија руда (средњи садржај 0,274 одсто) резултат је 1.556 тона бакра у руди. Међутим, како се ових дана ушло у бољи садржај од преко 0,33 процента управник копа Милан Делић рачуна да ће се у последњој декади марта надокнадити благи подбачај у садржају и достићи планом предвиђени. За трећи овогодишњи месец је иначе било планирано да се откопа 852.500 тона руде и 1,29 милиона тона јаловине, што је 2,142 милиона тона ископина. Пошто је циљана руда са нижих кота са нешто бољим садржајем (0,313 одсто), остварењем плана добило би се 2.588 тона бакра у руди.
У прве три недеље марта види се помак на јаловини – каже Делић. – Уклоњено је 679.870 тона, или 78 одсто планиране, што је знатно бољи проценат него у фебруару, додуше нешто и због мањег плана а делимично и због бољих климатских услова. Радна средина није много расквашена, путеви су пристојни, много се лакше припрема терен за бушење и буши. Самим тим минирана руда и јаловина лакше се превозе, што је утицало на побољшање резултата. Очигледно је да полако хватамо пролећни залет у смислу остварења, а и расположења људи. После тешких зимских месеци свежији су и орнији за рад.

За два месеца 4.830 тона бакра

Двомесечни план руде (за јануар и фебруар) био је 1,62 милиона тона руде, а остварено је 1,61 милион или 99,3 процента. Планиран је просечан садржај од 0,269 одсто, а остварен 0,311 тако да је пребачај у садржају скоро 15 процената, па је уместо предвиђених 4.234 тона бакара у руди, дато 4.830 тона. Од 2,765 милиона тона јаловине, током прва два месеца уклоњено је 1,263 милиона тона, што је очигледан подбачај, али реч је о два тешка зимска месеца са ниским температурама и лимитираним радом транспортног система.
По Делићевим речима изминирано је довољно руде и јаловине, бушење и утовар иду по плану, док стање транспортне опреме увек може боље. – Само један камион више у флоти доноси свој проценат у остварењу плана и нама је као играч више у тиму – каже сликовито управник. – Радујемо се сваком возилу после ремонта јер омогућава благовремено превентивно одржавање и сервисрање осталих камиона. То им умногоме продужава век и елиминише хаварије. Врло битна за расположивост камиона је и пратећа механизација, пошто их добро стање путева чува а све то утиче на наше домете.
Управник Делић увек истиче питање безбедности и здравља на раду. Овом приликом наглашава да се од строгог поштовања прописаних мера (ношење личних заштитних средстава, провере на психоактивне супстанце, алкохол…) не одступа и то даје резултате. У марту није било повреда, сем једне лакше. Иако је рано пролеће, већ је почето прскање прашине на путевима копа због близине села и очувања филтера на опреми. Почела је и провера клима уређаја у кабинама возила. Сагледавајући прилике до краја месеца Делић каже: – Има реалних изгледа да ћемо за преосталих десетак дана остварити план на руди, пошто смо ушли у нешто бољи садржај тако да ћемо, осим на количини, највероватније остварити и план на бакру. Иако проценат уклоњене јаловине није лош (78%), он нас не задовољава и настојаћемо да до краја месеца пређемо осамдесет, пошто немамо у плану веће застоје на транспортном систему којим се превози јаловина до старог борског копа у смислу замене делова траке. Планска замена 600 метара већ похабане траке планирана је за април, што ће бити узето у обзир приликом планирања количина јаловине за тај месец. Прве пролећне дане користимо за санацију оштећења на путевима, ширимо их и пресвлачимо дебљим слојем тако да увек има алтернатива за употребу јаловине кад се не вози транспортним системом у борски коп, а да се избегне (скупа) вожња на удаљене планире.

You may also like

Leave a reply