Раде успорено, али упорно

Због тешких услова и стања на рударским саобраћајницама, производња се одвија отежано и успорено. – Запослени све своје обавезе извршавају крајње одговорно, пожртвовано и колегијално
РБМ
. – Најављено захлађење и снежно невреме у Србији, које није заобишло Мајданпек, на нови испит ставило је мајданпечке рударе шестог јануарског јутра које је освануло са 20-ак центиметара снега и температуром која се кретала од минус осам степени Целзијуса у граду до минус 18 на Ујевцу. Упркос снегу који није престајао да пада и све нижој температури, на површинском копу мајданпечког Рудника бакра на Бадњи дан се радило, додуше, мало успорено, али без већих тешкоћа. Сув снег је у комбинацији са ветром стварао сметове, а ниске температуре утицале су да на саобраћајницама местимично има леда.
Овакве временске прилике су најављиване, па нас нису изненадиле. За њих смо се припремали колико су могућности дозвољавале, али, ипак, задају нам много проблема – истиче Андреја Марковић, помоћник директора РБМ-а за рударство: – Проблеме настојимо да превазиђемо ангажовањем све расположиве механизације у рашчишћавању и стварању услова за даљи рад. Саобраћајнице су приоритетне за континуитет производње и допрему репроматеријала, опрема се одржава у радном стању. Транспортни систем, такође, ради да би се предупредило залеђивање. Марковић додаје да су системи за одводњавање у функцији, а све друге активности у текућем одржавању и припреми за производњу које се одвијају на терену обављају се отежано, али редовно.

Тешко је, стварно, тешко. Клизаво је, па смо мало успорили – каже Стеван Максимовић, возач тешких возила, који за собом има 20-годишњи стаж. Наглашава да је изузетно важно да се настави одржавање путева у оваквим условима. Његов старији колега Миле Јовановић додаје да се због услова ради успорено, возила заустављају и чекају на сваком проширењу, али да се тако мора, како би се избегло да се на клизавом терену догоди и нешто непредвиђено.
Драгиша Ракић, багериста на површинском копу РБМ-а, подсећа да зимски услови подразумевају да буде клизаво, мокро и хладно: – Навикли смо да радимо у свим условима, па и у оваквим. Са колегама се добро разумемо и сарађујемо, настојимо да сваки проблем заједнички решимо. За сада, на срећу, нема озбиљнијих проблема.
У групи радника, која је решавала мањи проблем на багеру, затекли смо и једну од малобројних жена на површинском копу – Гордану Мунћан која ради као заваривач: – Напорно је радити у зимским условима, али и то је део посла, па од овога не правимо проблем.
Горан Репеџић, главни пословођа производње на Површинском копу, наглашава да је у кратком временском периоду нападало много снега: – У рашчишћавању је ангажована комплетна помоћна механизација, булдозер, грејдер, комбинирка, утоваривач и солана. Путеви се уредно посипају након чишћења снега, али због брзине којом стижу нове падавине настају проблеми.
Завејан пут од Мајданпека према селима Горње реке био је разлог да се шестог јануара у првој смени на послу не појаве радници који долазе из тог правца, па се оправдано страховало од проблема који би се могли појавити наредног дана, када за прву смену из тог правца стиже већи број радника: – Ако се то понови, организоваћемо се тако да, док не буду стигли радници из Горње реке, на радним местима остану они из претходних смена. Морам да нагласим да, посебно у овим условима, сви крајње одговорно прихватају и реализују све обавезе које им се поверавају, тако да нема проблема – каже Репеџић. Директор РБМ-а Бранислав Томић је у сталном контакту са најодговорнијим људима у ЈП за грађевинско земљиште и путеве Мајданпек и од њих је добио уверавања да ће учинити све да путни правац према селима Горње реке буде проходан. Ако буде неопходно, у помоћ ће прискочити и РБМ са својом механизацијом.

You may also like

Leave a reply