Најкраћи месец у години на кривељском копу успешнији од претходног
Руда преко плана, јаловине више него у јануару
За 29 дана откопано 815.100 тона руде (два одсто преко плана) са 2.103 тоне бакра у њој и уклоњено 825.065 тона јаловине, што је 60 процената планираних количина
КОП КРИВЕЉ. – Нешто повољнији временски услови од јануарских (топлије и мање падавина) и већа расположивост транспортног система омогућили су кривељским рударима да у најкраћем месецу године остваре боље резултате него у јануару. Према подацима које смо добили од управника Милана Делића на копу је премашен фебруарски план и на руди (за два одсто) и на металу из ње. Бољи је резултат и на јаловини, али му, ипак, недостаје четрдесетак одсто планираних количина.
За фебруар је био планиран откоп 1,41 милиона тона јаловине и 800.000 тона руде са средњим садржајем бакра од 0,240 одсто, што је требало да да 1.829 тона бакра у руди. – Остварење на руди је добро – каже Делић – јер смо дали 815.100 тона или два одсто преко плана. Средњи садржај бакра је 0,258 одсто, што је такође нешто више од планираног, па је месечни биланс 2.103 тоне бакра у руди. Од предвиђених количина јаловине за 29 дана фебруара дато је 825.065 тона, односно 60 процената планираних. Добра је ствар што је, за разлику од јануара, највећи део јаловине превезен транспортним системом.
Познато је да класични зимски месеци, кавим се показао фебруар, не погодују великим дометима у рударству, али када се све узме у обзир месечни биланс од два процента преко плана на руди и 60 процената плана на јаловини може се, по Делићу, сматрати задовољавајућим. – Увек тежимо да повећамо домете у раскривању – подвлачи он – али све мора да буде у доброј спрези, уз штедњу и рационализације на свим пољима. Штедимо тамо где се највише троши, а то су дамперске гуме и гориво. Трајност гума директно зависи од стања и дужине путева, што је опет скопчано са помоћном механизацијом, а уштеде на гориву од дужине путева, односно да ли се јаловина вози транспортним системом или камионима на високе планире где је потрошња горива дупло већа. Транспортни систем је зато „жила куцавица“ копа јер је остварење планова на јаловини директно повезано са његовом расположивошћу а доноси и велике уштеде на гориву, гумама, моторима, на свим камионским склоповима.