Настављен добар тренд у раскривању кривељског копа
Одржали септембарски замах
С обзиром на то да су осам месеци прилично подбацивали у раскривању, управник Делић је задовољан што су у октобру наставили добар тренд из септембра, иако је план повећан за 300.000 тона јаловине. – Застоји у флотацији омели рударе да испоруче зацртане количине руде, али ако и буде подбачаја, неће га бити у испорукама бакра у руди
КОП КРИВЕЉ. – Кривељски рудари требало је октобра да откопају 900.000 тона руде и 1,9 милиона тона јаловине. План на јаловини за десети месец (у односу на септембарски) већи је за 300.000 тона и до 23. октобра – када смо били на копу – уклоњено је 1,22 милиона тона јаловине.То је 87 процената количина које је требало да се дају за то време и, по оцени управника копа Милана Делића, добар су резултат. Јер, део јаловине са кречњачког масива (због крупних комада) није могао да се превози тракама. Вожен је на велики и планир Тодоров поток, а ту су успони већи, релације дуже, па и учинак мањи. Делић Верује да ће до краја октобра прећи 90 % постављеног циља јер ће се наставити рад са три багера на јаловини.
–И план откопа руде је за 50.000 тона већи од септембарског – каже управник. – За 23 дана испоручили смо флотацији безмало 580.000 тона, што је такође 87 одсто плана. Циљ у откопу руде није остварен добрим делом због пуне депоније услед застоја и оправки на секундарном дробљењу и флотацијским млиновима. Међутим, до краја месеца ће се стање поправити јер флотери сада раде без застоја. Важно је да су они током октобра на депонији увек имали довољно руде. Како је остварен и за нијансу већи садржај бакра у руди од планског, за 23 дана октобра испоручили смо 1.364 тоне бакра у њој. Тако смо подбачај у количини делиминично „испеглали“ нешто бољим садржајем, па и ако не дамо довољно руде, бакра из руде биће по плану.
Деветомесечни план откопа руде у Кривељу био је 7,56 милиона тона, а остварено је 7,46 што је око 99 процената или безмало остварен задатак. Међутим, уместо планираног средњег садржаја од 0,233 одсто, остварен је од 0,254 одсто, па је флотерима испоручено 18.126 тона бакра у руди уместо 17.102 тоне. То је пет одсто више од плана. С обзиром на то да су осам месеци подбацивали у раскривању, септембар је био први месец у коме је достигнуто 96 процената планираних количина. Јесте да је тај план (1,6 милиона тона) био мањи од октобарског, али сууклонили 1,53 милиона јаловине и октобра наставили тај добар тренд. „Дали су гас“, како кажу, да би наредну годину дочекали са што више раскривене руде. Пошто полако силазе на ниже етаже Четвртог захвата и улазе у боље садржаје, очекују и више бакра из руде.
–Од јануара до краја септембра требало је да се уклони 18,7 милиона тона јаловине, а дато је 10,6 милиона тона. Подбачај је приличан, али септрембар и октобар су нас охрабрили – каже Делић –у смислу да смо нашли „формулу“ за приближавање циљу. А, то је максимално залагање запослених, „дизање“ камиона и упошљавање транспиортног система као кључа за најрентабилније раскривање. Сви багери сада су размештени по боковима копа у Четвртом захвату, један на руди, два на јаловини, а и четврти чешће помаже при утовару јаловине. Кад се ремонтује и стари сајлаш „ПХ3“ за рад на руди, три велика багера ће стално радити на раскривању. Са дна копа благовремено испумпавмо атмосферске и провирне воде тако да је најнижа етажа увек спремна за повратак механизације, кад коп будемо довољно раширили.
Током септембра „на точковима“ је било 17, а у октобру 18 тешких камиона, од чега је 14 стално радило, а остали се смењивали на сервисима. Путеви на копу су у добром стању: довољне ширине и нагиба, што се добро одражава на исправност возила, а мирно се чека и први снег јер је остало соли од прошле (благе) зиме и купљено још 150 тона. Грејдер и солана су спремни. Делић посебно истиче истрајност рудара у опредељењу да побољшају резултате раскривања и отклоне ту болну тачку која их тишти више од пола године. Да свако у свом домену ради максимално: руковаоци да чувају опрему, одржавање да коректно ради свој посао. – И, резултат је већи број расположивих камиона, утоварне и бушаће опреме – каже задовољно. – Такође, потражили смо све могућности да се побољша искоришћење радног времена, па су паузе и доручак на терену, примопредаје машина на лицу места, а све са циљем да дамо добре резултате и обезбедимо егзистенцију фирме и запослених. Желим само да у томе истрајемо.