Почетак Актуелно Рударство (Не)обичан зимски дан на копу „Велики Кривељ“

(Не)обичан зимски дан на копу „Велики Кривељ“

1 друго читање
0
0
348

Свако зна свој посао

 
Добро припремљени за рад у зимским условима, рудари на копу „В. Кривељ“ дневно откопају 30 хиљада тона руде и до 80 хиљада тона јаловине. – И у тежим условима спремни да остваре планирану производњу

(Не)обичан зимски дан на копу „Велики Кривељ“КОП „В. КРИВЕЉ“. – За рударе на површинском копу „Велики Кривељ“ Рудника бакра Бор сасвим обичан зимски дан, иако се претходне ноћи жива у термометру спустила испод минус 20 степени Целзијуса. Како је било рударима и машинама у трећој смени – можемо само да претпоставимо. У првој смени ни зиму ни снег као да нико и не примећује: свако ради свој посао као да су услови идеални. Навикли рудари и на летњу жегу и прашину, баш као и на снег, мраз и (понекад) ледену кишу.
Добро смо се припремили за рад у зимским условима и држимо се плана. Циљ нам је да дневно откопамо 30 хиљада тона руде и 75 до 80 хиљада тона јаловине и од тога не одступамо – каже управник копа „Велики Кривељ“ Видоје Адамовић.
(Не)обичан зимски дан на копу „Велики Кривељ“За такву производњу у зимским условима ангажовано је 19 камиона-дампера (11 нових, два средње генерације и шест старих) и четири багера. На одржавању транспортних путева раде три булдозера, два грејдера и солана за коју има довољно соли. То се и види док се спуштамо транспортним путевима према радилиштима: на јутарњем мразу пут изгледа као да је од асфалта. Све је проходно, нема проклизавања тешких камиона, иако у зимским условима треба одржавати више од 30 километара транспортних путева.
(Не)обичан зимски дан на копу „Велики Кривељ“(Не)обичан зимски дан на копу „Велики Кривељ“Возачи тешких камиона немају ни воље ни времена за разговор. У пролазу добацују да за њих нема зиме јер у новим камионима ради клима, а у старим грејање. Исто је и у багерима. Проблем због зиме имају само радници који одржавају (поправљају), кад затреба, багере, бушилице и камионе, јер се рука на мразу лепи за хладан метал. Али и то се лако решава, кажу, рукавицама и искуством.
Да, ипак, није све идеално, потврђује податак да је „испао“ један од главних трафоа, па се напајање машина пребацује преко флотације или другог, резервног трафоа. У застоју је и један багер који се убрзано поправља.
Чак и да буде оштрија зима, не очекујем веће проблеме. Спремни смо да остваримо план производње и у тежим условима него што су сада – каже управник Видоје Адамовић док са првим сарадницима обилази сва радилишта и одмах решава ситније проблеме. Крупнијих до сада, на срећу, није било.
Површински коп „Велики Кривељ“, у одласку и са висине, делује идилично обасјан зимским сунцем и прекривен снегом. Колико је за неупућене заиста идилично, знају рудари на његовим етажама који у тој идили без већих проблема у све три смене зарађују хлеб са седам кора.

Још повезаних текстова
В Милољуб Милошевић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Погледајте и

Решен проблем инвалида рада РТБ-а Бор

Привремена решења постала коначна    РТБ. – Инвалиди рада Рударско-топиони…