Новембар на кривељском копу у знаку припрема за зиму
Путеви и радилишта спремни за снежне дане
Радови у флотацији и на транспортном систему ограничили испоруке руде и домете у раскривању, па су мали изгледи да се баш достигне новембарски план, али је за десет месеци дато пет одсто више бакра у руди него што је планирано. – Сва пажња усмерена на повећање броја расположивих камиона и рационално пословање
КОП КРИВЕЉ. – Први снег који се 25. новембра забелео у Бору и околини потврдио је да су на површинском копу били у праву што су сунчани новембар, уз настојање да откопају што више руде и јаловине, искористили да обаве најнужније припреме за зиму. Према речима управника копа Милана Делића добро се напредовало у раскривању североисточног дела копа који је новоизграђеним путем (ка јужној страни) “приближен” транспортном систему и сервисној радионици. Проширили су и пресвукли критичне деонице кречњачким материјалом, одрадили заштитне берме и канале и тако спремно дочекали кишне дане и снег.
Од планираних 8,826 милиона тона руде за десет месеци на кривељском копу откопано је 8,036 милиона тона, што је око 92 процента. Планиран је просечан садржај метала 0,246% а остварен 0,286% (15-ак одсто бољи). Отуда је и више бакра у руди. Уместо зацртане 21.051 тоне, остварене су 22.053 што је за пет процената више.
Требало је да се откопа и 18,070 милиона тона јаловине, али је уклоњено 11,754 милиона тона. То је 65 процената циљаних количина, мада је последњих месеци раскривање стабилно: августа преко 1,7 милиона тона, септембар и октобар, а најављује се и за новембар милион и по, односно преко 80 процената.
Када заврше ремонт прве дробилице за јаловину, који је у току, на копу ће моћи, на смену, да сервисирају обе и тако избегавају застоје транспортног система. Иде им наруку и то што је код одлагача јаловине у стари борски коп дошло до природног клизања велике масе тако да су се створили услови за дуже одлагање већих количина без ангажовања булдозера. Бољим остварењима на јаловини ићи ће у прилог и поменуто путно повезивање североисточног дела радилишта (коте 485 и 470) са транспортним системом.