Преко крова уносе машине

    

 

Дизалица носивости 500 тона са лакоћом је пребацила металне коморе од 100 кубика, тешке 13,5 тона, преко фабричке хале висине четвороспратне зграде. – Спуштене су у погон који ће овом реконструкцијом повећати капацитет, временско искоришћење и квалитет концентрата и потпуно аутоматизовати процес
Одмиче реконструкција кривељске флотацијеВЕЛИКИ КРИВЕЉ
. – Све што је ново у погону кривељске флотацији – плаво је. У тридесетогодишњем сивилу тако се већ плаве два реда огромних флотационх комора, а и друга нова опрема, сведочећи да реконструкција одмиче и да стижу технологије нових могућности. Линија флотационих машина намењених првом пречишћавању већ је завршена, а друга се поставља. Новинарске екипе јуче су имале прилику да виде како се то ради уз помоћ дизалице носивости 500 тона. Она је са лакоћом подизала велике металне резервоаре тешке 13,5 тона и убацивала их преко зида четвороспратне зграде, кроз отвор на крову, на место будуће линије за основно флотирање руде која ће стизати са друге секције млинова. Циљ ове реконструкције коју РТБ изводи сопственим средствима јесте да се повећа, побољша и аутоматизује прерада руде са кривељског и копа „Церово“ и добије квалитетан концентрат за нову топионицу.
Одмиче реконструкција кривељске флотацијеЗавршена је прва фаза која подразумева почетак рада првог пречишћавања као дела технолошког процеса флотирања – каже Љубодраг Бошковић, руководилац пројекта. – Завршена је и хидроциклонска батерија домељавања и инсталиране су нове пумпе како би цео тај процес стартовао. Окончана је и комплетна реконструкција компресорске станице са новим дуваљкама. У току је друга фаза реконструкције, односно убацивање резервоара од 100 кубика за основно флотирање руде која долази са млинова прве секције. Мада све зависи од услова, нарочито временских, очекујемо старт основног флотирања до краја ове године, а завршетак комплетне реконструкције најкасније до краја марта наредне.
Одмиче реконструкција кривељске флотацијеОд седам убачених резервоара, шест су од сто кубика, док је седми резервоар-кондиционер запремине 120 кубних метара. У наредним фазама, према Бошковићевим речима, замениће се хидроциклонске батерије друге и треће млинске секције, потом инсталирати машине од 40 кубика за друго, треће и контролно пречишћавање, па линије за основно флотирање руде са млинова треће и друге секције.
Ово је јединствена прилика да присуствујемо убацивању комора флотационих машина од 100 кубика помоћу овако снажне дизалице – наглашава и Весна Павлов, управница Флотације. – Њима се замењују машине од 14,2 кубна метра, а служиће за основно флотирање. Кад све буде готово искоришћење бакра у крајњем концентрату биће 87 одсто, као што је и пројекат предвидео. Садржај бакра у том концентрату биће 21 одсто.
Одмиче реконструкција кривељске флотацијеИако су у кривељској флотацији у току велики захвати на реконструкцији, производња се одвија по плану. Застаје се минимално, тек толико колико је потребно за превезивање нове опреме са старом, док се и она не ревитализује. – Прошлог месеца дали смо 2.130 тона бакра у концентрату – истиче управница. – Имали смо временско искоришћење од 94,15 одсто и искоришћење бакра у крајњем концентрату од 85,2 одсто. То је веома задовољавајуће у односу на ранија остварења од 79 до 80 одсто. Циљ реконструкције је да искоришћење буде 87 одсто, а да концентрат буде са 21 одсто бакра.

You may also like

1 Comment

  1. Samo se pitam koga lazete za iskoriscenja.Kako ce sve to da se ispegla na kraju godine.Ulazak u 2013-tu godinu sa zaduzenjem.Ni obaranje sadrzaja Cu u ulazu ne moze da ispegla sav gubitak!
    Srecno!

Leave a reply