Стабилне испоруке руде

   

Уклањањем великих количина раскривке створени услови да се и наредних, зимских месеци из приступачнијег тзв. скраћеног дела четвртог захвата узима више од 200.000 тона руде и заједно са оном богатијом са дна копа испоручује флотацији преко 800.000 тона месечно
Октобар на кривељском копуКОП КРИВЕЉ
. – Три стара багера на дну копа, два нова у четвртом захвату; петнаестак тешких камиона, булдозери, грејдери, доставна возила, покретне радионице; рудари, минери, геодети – расули се на позном јесењем сунцу по терасама кривељског копа. На неколико етажа низови малих „кратера“ од бушотина спремних за минирање. На “поље” у дну копа стижу чак три специјана возила крушевачког “Ттрајала” са течним експлозивом… Сва та машинерија у октобру откопала је и испоручила флотацију 801.100 тона руде са 2.169 тона бакра у њој. Истовремено, уклонила је 1,8 милиона тона јаловине, што је 80-ак одсто плана.
Октобар на кривељском копуЗа десет месеци са кривељског копа флотацији је испоручено 7,786 милиона тона руде и уклоњено 14,85 милиона тона јаловине – каже управник Видоје Адамовић. – То су планска остварења од 90 одсто на руди и 77 одсто на јаловини. Што се тиче откопа руде у октобру, могли смо да дамо и тих 80.000 тона до планског циља, да је флотација, чија је реконстукција у току, могла да преради и те количине. “Дали бисмо гас” и испоручили им, али ни ово што смо постигли није мало. Код јаловине главни проблем је рад једног од два нова багера у кречњачком масиву четвртог захвата. Кречњака има и на новој етажи, па су лоши услови утовара нешто умањили наш октобарски домет у раскривању. Имали смо и проблеме са возилима. Три камиона су тренутно “ван строја”, па ћемо се потрудити да их вратимо у “флоту” пре зиме.
Октобар на кривељском копуУ тзв. скраћеном делу четвртог захавата, где нема кречњака, кривељски рудари брже напредују. Сад су на етажи 335. где узимају све више руде. – Добро је што смо дошли до руде у овим вишим деловима копа – додаје Адамовић. – Јер, ако зимус зашкрипи са извлачењем са дна, ту ћемо активирати багер и допунити склад. Овим смо постигли стабилност у откопавању и испорукама руде. Јесте да на дну копа, у трећем захвату, имамо богатију руду, али ћемо на поменутој позицији у четвртом захвату бити у прилици да и у најтежим временским условима, по равном терену, узимамо преко 200.000 тона месечно. То је, засад, нешто сиромашнија руда, чији се састав силаском у дубину побољшава.
На кривељском копу су већ спремни за зиму. Со је допремљена, а на камиону који ће њоме посипати путеве унутар копа обављају се последње поправке и провере. О стању већ блатњавих путева “брину” два грејдера и два булдозера, а ускоро ће и трећи. На транспортном систему за превоз јаловине из кривељског у стари борски коп замењен је део трака тако да се очекује и његов стабилан рад, поготово након замене још нешто траке и нивелисања њених носача испред одлагача на ободу борског копа. На примарној дробилици замењена је облога тако да се сада у флотацију шаље ситнија руда, повољнија за прераду. Све у свему, на копу “Велики Кривељ” нема већих проблема, а већа пажња посветиће се тешким камионима, пошто наилази хладно време које доноси проблеме са моторима и гумама.

You may also like

Leave a reply