Петодневни ремонт металуршке линије – квалитетно обављен велики посао
Коначно саниране све последице пожара у Сумпорној
Пожар у фабрици сумпорне киселине који се десио на самом крају изградње нових пирометалуршких постројења, под руководством фирме „СНЦ Лавалин“ из Канаде, „распламсао“ је трошкове ТИР-а можда и јаче од пада цене бакра, оценио генерални директор РТБ-а Благоје Спасковски. – Канађани су нас оставили на цедилу и дословце побегли са градилишта којим су руководили, а нас је санација штете у септембру прошле године коштала два милиона долара и ова додатних 500 хиљада. – Д. Николић: Мушки се радило у све три смене јер је пожар Сумпорној, још док је фабриком управљао канадски „СНЦ Лавалин“, заиста нанео велику штету. – Контактни котао у Сумпорној допуњен је новим катализатором, замењен је део скрубера за прање и хлађење гасова, а котао-утилизатор обложен је јаким специјалним лимовима. – Некада је ремонт у топионици трајао 25 до 30 дана, овај је трајао шест пута краће, а циљ је постигнут – вуча гасова из топионице сада је идеална
ТИР. – Ремонт металуршке линије започет првог, а окончан петог марта, већ даје резултате због којих се ушло у тај подухват. Циљ је био успоставити несметану вучу гасова из топионице и заменити све што је током пожара у фабрици сумпорне киселине страдало. Јер, како се испоставило, пожар који се десио на самом крају изградње нових пирометалуршких постројења, под руководством фирме „СНЦ Лавалин“ из Канаде, „распламсао“ је трошкове ТИР-а јаче од пада цене бакра, оценио је генерални директор РТБ-а Благоје Спасковски.
– Канађани су нас оставили на цедилу и дословце побегли са градилишта којим су руководили, а нас је санација штете у септембру прошле године коштала два милиона долара и сада додатних 500 хиљада – рекао је Спасковски.
Пет дана је око 500 људи радило је на две позиције у фабрици сумпорне киселине и једној у новој топионици. Замењен је део скрубера за хлађење и прање гасова који излазе из флеш-пећи, у оквиру превентивних радова на котлу-утилизатору саниране су све цеви и котао обложен јаким котловским лимовима, а контактни котао у Сумпорној допуњен је новим катализатором.
– Вађење, просејавање и допуна катализатора, овога пута у свим зонама контактног котла, била је главна активност која је и одредила дужину застоја. Овај деликатан посао, под пуном заштитном опремом, у „свемирским“ комбинезонима и уз све мере безбедности, урадили су опет наши људи – металурзи и колеге са Јаме. Три дана ефективног рада, у све три смене, била су потребна да се контактна маса извади, просеје и употребљива врати. Наравно, да се електродни систем допуни и новим катализатором који је допремљен из Белгије. У првој етажи контактног котла уграђено је 70 кубика ванадијум-пентоксида, у другој и трећој по сто кубика – каже руководилац ремонта Драган Николић, заменик директора ТИР-а за електромашинско одржавање.
Додаје да је за разлику од претходног, прошлогодишњег ремонта, када се све ово радило само у првој зони контактног котла, сада посао обављен у три зоне.
У оквиру овог застоја замењена је и једна цев на скруберу. Специјални прохромски лимови отпорни на слабу киселину допремљени су из Америке и Немачке, а комплетну фабрикацију и монтажу овог дела урадио је ФОД.
Не мали посао је, како каже, обављен за пет дана, баш онако како је планом застоја и било предвиђено. Мушки је радило око 500 људи – 400 басенских и стотинак радника локалних извођача. Набавка репроматеријала неопходног за све ове послове коштала је РТБ Бор пола милиона долара.