„СНЦ Лавалин оставио РТБ на леду“
РТБ. – Први пут у историји металургије и рударства у Рударско-топионичарском басену Бор радници топионице, рафинације и Рудника бакра Бор, предвођени стручним тимом, самостално су извели ремонт комплетне металуршке линије – и то нове линије! За рекордних пет дана отклонили су све последице прошлогодишњег пожара у фабрици сумпорне киселине који се под руководством канадског СНЦ Лавалина десио на самом крају изградње нових постројења.
–Први пут смо у РТБ-у Бор ремонт обавили сопственим снагама, самостално. Први пут овде нема радника „Ђуре Ђаковића“, „Гоше“ и других. Ремонт су извели басенски радници, уз помоћ мале групе локалних подизвођача. Извели су га успешно за само пет дана, иако су ремонти раније трајали и по 30. Обиман посао који је урађен кошта 25 милиона динара, док су раније ремонти коштали чак пет милиона долара! Успели смо, отклонили смо све последице пожара који се прошле године десио под руководством канадског СНЦ Лавалина, који нас је буквално оставио на леду. И, ако нешто добро може да се извуче из чињенице да нас је главни извођач радова, пројектант и дизајнер у пројекту „нова топионица“ оставио на цедилу, то је да су басенски радници стасали да самостално воде најсавременију технологију – изјавио је генерални директор РТБ-а Бор Благоје Спасковски.
У више наврата, додао је, менаџмент РТБ-а предлагао је руководству канадске фирме сусрет, разговор и договор у вези санације последица пожара у Сумпорној. Међутим, Канађани су се потпуно оглушили о басенске позиве. – У милион наврата предлагали смо им да се сретнемо. Тамо, овде, у Амстердаму, Лондону, на пола Тихог океана ако треба, али они су били потпуно незаинтересовани. Оглушили су се о наше позиве, као да никада нису ни били овде. Стидим се таквог партнерског уговора, не поновило се. Не смемо више да дозволимо да у Србији раде овакви извођачи, пројектанти и дизајнери– категоричан је био Спасковски.
Највећи део трошкова ремонта комплетне металуршке линије у Бору сносиће осигуравајућа кућа јер је пројекат „Нова топионица и фабрика сумпорне киселине“ комплетно покривен тзв. CAR (construction all risk) осигурањем. – Део новца нам је већ надокнађен, други део је обећан, и то део који је РТБ уложио и из кога је искључено поменутих 25 милиона динара. Све ће нам бити надокнађено и ми ћемо, што се трошкова ремонта тиче, бити на нули. Овде, да напоменем, није укључен губитак у производњи, а и он је око пет милиона долара – истакао је Благоје Спасковски.