Почетак Актуелно Рударство Постављање нових флотацијских машина у РБМ-у

Постављање нових флотацијских машина у РБМ-у

8 друго читање
0
0
625

Борба за рокове

 

До средине марта радници „Прототипа“ (подизвођача произвођача опреме „Метсо минералса“) треба да заврше склапање флотацијских машина. – “Подизање” шесте секције успорава пристизање увозних делова. – Осим већег ангажовања запослених у електро и машинском делу, неопходно је и повећано ангажовање запослених у текућој производњи

МАЈДАНПЕК.- У доњем делу велике флотацијске хале Рудника бакра Мајданпек, тамо где су биле смештене прве флотацијске машине и одакле се годинама није чуо њихов рад, последњих месеци изузетно је живо: стара опрема је уклоњена, завршени су неопходни грађевински радови за постављање нових флотацијских машина чије се склапање и монтажа полако приводе крају, а тек ће почети преостали радови који ће капацитет прераде повећати на више од шест милиона тона руде годишње. Као део највеће (више од 10 милиона евра) инвестиције у РБМ-у последњих деценија, најсавременија опрема “Метсо минералса” издиже се изнад нивоа првог “спрата” хале показујући да посао из дана у дан одмиче, мада најодговорнији људи РБМ-а истичу да најсложенији посао тек предстоји.
Постављање нових флотацијских машина у РБМ-уУграђене су све машине за пречишћавање РЦС 40, склопљени су кондиционери, као и половина од укупно 24 машине РЦС 50. План је да у наредних месец дана буде завршено и преосталих 12 машина РЦС 50 и након тога почећемо склапање механизама на свим процесионим машинама – каже Светомир Мустецић, помоћник директора РТБ-а Бор за инвестиције у РБМ-у.
Радници “Прототипа”, подизвођача “Метсо минералса”, произвођача опреме, постављају и склапају машине. Задовољни су динамиком радова јер би, ако наставе овим темпом, средином или крајем марта требало да заврше свој део посла, а то ће бити, можда, и читавих месец дана пре рока.
Постављање нових флотацијских машина у РБМ-уПреостало је да склопимо још 12 машина РЦС 50 и да све повежемо како треба – истиче Дарко Иванов који предводи групу од 11 радника “Прототипа”. – Гумирање је завршено на РЦС 40, као и на једној линији РЦС 50. Све је скројено и за гумирање друге линије РЦС 50. Након тога долази монтажа платформе, газишта, ограде.
Пошто имамо два “брода” са два крана, формираћемо две екипе које ће паралелно радити у две смене на постављању механизама. План је да, ако склапање треба да траје осам сати по машини, за осам дана комплетирамо машине – додаје Светомир Мустецић истичући да се за запослене у РБМ-у ту посао тек захуктава. – Да бисмо комплетирали линију за прераду шест милиона тона руде, услов је и подизање шесте млинске секције. Чека се на пристизање погонског и гоњеног зупчаника за млин са шипкама. Према нашим информацијама, тај пар зупчаника би већ требало да буде у земљи и са његовом уградњом неће бити тешкоћа, али је спорна електрика (плаћање и пристизање појединих делова) јер су рокови испоруке око 30 дана за поједине прекидаче, а потребно је да се за око месец и по дана заврши оспособљавање шесте секције.
Постављање нових флотацијских машина у РБМ-уОсим шесте секције и склапања танкова за нове флотационе машине, предстоје и паралелни радови за снабдевање процесним и инсталационим ваздухом, водом, реагенсима, кречом, монтажа хидроциклона, као и уградња нових компресора за ваздух.
За све ово је расписан тендер, за поједине активности су потписани уговори. Чека се обезбеђење средстава да би почели да теку рокови. Све активности би требало да буду завршене, према термин плану, до половине маја – наводи Светомир Мустецић. – На „критичном путу“ је још увек електрика, јер се ради о пројектовању нове локације трафо станице и трафо бокса које би, такође, требало да буде завршено до половине маја ако се буде интензивно радило. То морамо да радимо веома брзо, а пошто у Мајданпеку немамо електро стручњаке, тај посао води Мирко Грчић из РТБ-а, с тим што ћемо за само извођење радова морати да распишемо тендер по систему „кључ у руке“ будући да сами немамо капацитете за тај део посла.
Рокови су изузетно “тесни”, па их се овде највише прибојавају.
Наредних месеци ће све службе (грађевинска, машинска и електро) у Флотацији и радионицама ПУС-а имати пуне руке посла, па предстоји и посебно ангажовање свих запослених с обзиром на комплексност посла – подвлачи Душан Петровић, помоћник директора РБМ-а за инвестиције. – Радионица ПУС-а и комплетна служба електромашинског одржавања биле су ангажоване на изради челичне конструкције за ношење флотационих машина тежине око 150 тона. Ти радови су у завршној фази, а изведени у сопственој режији. Има још доста елемената које ћемо монтирати сопственим снагама, од танкова за реагенсе, платформе и газишта, а већи део посла се очекује приликом монтаже механизама у флотационим машинама. Група за инвестиционе радове у РБМ-у је стално ангажована и биће упослена до самог завршетка и пуштања у пробни рад.
Постављање нових флотацијских машина у РБМ-уОсим већег ангажовања запослених у електро и машинском делу, неопходно је и повећано ангажовање запослених у текућој производњи.
Проблем је што су истовремено ангажовани радници на текућем одржавању у електромашинству и део радника на подизању шесте секције, а биће укључени и у извођење завршних радова на склапању нових флотацијских машина – упозорава Јелена Ђурић, управница Флотације. – Због тога, али и због обавеза у текућој производњи, могло би се десити да пред крај читавог посла не буде довољно радне снаге, мада имамо квалитетне људе у свим радним јединицама у Флотацији. Они су показали да све послове могу да заврше у року и квалитетно. То нам гарантује и искуство приликом подизања десете секције, када смо испоштовали све норме и стандарде, па годину и по дана успешног рада представља најбољу потврду да је посао обављен квалитетно. Не постоји ниједан разлог да тако не буде и са шестом секцијом.
Производни задаци у овој години изузетно су захтевни, па су неопходни редовно одржавање и набавка одговарајућих квалитетних делова на време. Челници мајданпечког Рудника бакра подсећају да су неке промене неопходне и у погону Дробљења где што пре треба обавити све планиране ремонте како би све било спремно за повећање прераде.

Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Погледајте и

Представљамо добитнике награде „Инжењер Шистек“

Иван Најденов: Човек кога награда неће променити Помоћник руководиоца Огранка ТИР за произ…