Почело постављање нових флотацијских машина

Најзначајнија инвестиција у РБМ-у подићи ће капацитет прераде на шест милиона тона руде годишње. – Уграђује се најсавременија флотацијска опрема компаније “Метсо Минералс” вредна око 10 милиона евра. – Очекује се да склапање 260 тона тешке опреме буде завршено до краја марта идуће године. – Повећањем степена искоришћења и квалитета комплетна опрема могла би да се исплати за годину дана
РБМ се припрема за прераду шест милиона тона руде годишњеРБМ
. – У Руднику бакра Мајданпек половином новембра почело је постављање и склапање великих танкова нових флотацијских машина за основно и допунско флотирање. Реч је о 260 тона опреме и машина за основно и допунско флотирање, РЦС 40 (седам) и РЦС 50 (24), запремине 40 и 50 кубика, три нове машине-дуваљке за ваздух, као и о пумпама за реагенсе и дозирање креча.
Најсавременија опреме компаније “Metso Minerals” вредна је око 10 милиона евра, док ће укупна инвестиција вероватно достићи 15 милиона. То ће омогућити повећање флотацијске прераде руде са 3,5 на око шест милиона тона годишње.
Ово је најзначајнија инвестиција у Мајданпеку која би требало да заокружи причу за повећање капацитета на шест милиона тона руде годишње – потврђује Светомир Мустецић, помоћник директора РТБ-а Бор за инвестиције у РБМ-у. – “Metso Minerals” је са својим подизвођачем, „Прототипом“ из Македоније, почео склапање танкова. Паралелно ћемо монтирати и механизме у машинама и обезбедити пратећу домаћу опрему која није предмет ове испоруке. Очекујемо да извођач радова своје обавезе заврши према термин-плану, као и да се оконча комплетан пројекат да капацитет флотације буде прерада шест милиона тона руде годишње, што не укључује само флотирање већ и млевење, па треба подићи и шесту секцију на млевењу.

Шеста секција до краја јануара
Када је реч о “подизању” шесте секције, радови добро одмичу, мада све зависи од испоруке великих зупчаника из Кине, а требало би да се окончају најкасније половином, односно, до краја јануара – истиче Братислав Благојевић, технички управник Флотације: – Са материјалом који нам је био на располагању посао је добро напредовао, највећи део смо већ уградили, тако да постављамо главну траку, траку на гребачу. Машински радови су углавном завршени, док би и електро требало да буду завршени након пристизања електро компоненти за месец и по до два.
Већину послова на овом инвестиционом пројекту раде запослени у Флотацији. Подизвођачи ће бити ангажовани на монтажи челичне конструкције за трафо-бокс и хидроциклоне, командну собу и инсталације цевовода за ваздух ниског и високог притиска и за воду.
Како они напредују, радићемо и ми свој део послова – каже дипл. инж. рударства Жељко Михајловић, руководилац пројекта реконструкције Флотације: – Њихова је обавеза да оно што је вангабаритно, и што није могло да се транспортује, склопе овде, а наше је да унутар машине убацујемо механизме и повезујемо, док они обезбеђују стручни надзор и обуку. Сви рударски кадрови и запослени у електромашинском одржавању проћи ће обуку да би упознали нову технологију. Нове флотацијске машине своје место имају на првом, најнижем нивоу огромне флотацијске хале у којој врви као у кошници: осим радника “Прототипа” и Флотације свој део посла приводе крају грађевинци и запослени у ПУС-у, а редовно их обилазе челни људи РБМ-а. Све се ради под кровом, али не и у топлом, па је питање да ли и колико временске прилике могу утицати на динамику извођења радова.
Захтевна је припрема за гумирање танкова у самој хали флотирања, јер за то треба створити одговарајуће услове, али мислим да неће бити проблема, јер ћемо склапањем танкова створити услове да се додатним калориферима унутар машина створи температура погодна за гумирање – каже Светомир Мустецић.
Дарко Иванов предводи групу од осам радника „Прототипа“, подизвођача „Metso Minerals“, која искуством са успешно обављених послова у флотацији “Велики Кривељ” настоји да на време и квалитетно заврши и посао у РБМ-у. – Судећи према календару, временске прилике вероватно неће бити идеалне, али очекујемо да комплетно склапање 260 тона опреме завршимо до краја марта. Зна се да хладноћа утиче на заваривање, а влага на пескарење, јер се изводе на температури од 16 до 22 степена. Планирамо да гумирамо унутар машина с тим што морамо да грејемо резервоаре до предвиђене температуре, а све у складу са европским стандардима и прописима, јер реч је о важном и вредном послу какав се ради једном у 50 година.
-Настојимо да створимо све услове за овај важан инвестициони посао, а да не трпи редовна производња
– каже Јелена Ђурић, управница Флотације, док Бранислав Томић, директор РБМ-а, наглашава: – Циљ је јасан. Флотација треба да буде спремна за прераду шест милиона тона руде годишње. Машине су набављене и зато да би се подигло искоришћење на бакру, а самим тим и квалитет концентрата. Искоришћење ће бити минимум 84-87 одсто, што је посебно значајно када се прерађује руда слабијег садржаја, а кроз повећање искоришћења и квалитета за годину дана рада могла би да се исплати комплетна опрема „Metso Minerals“.

Погледајте још...

Оставите коментар