Испоручено 4.700 тона 

Тродневни застој због ремонта примарне дробилице за руду искоришћен да се премаши новембарски план уклањања јаловине. – На „Церову“ верују да ће до краја године дати све што се од њих очекује
КОП „ЦЕРОВО“
. – Од јануара до новембра са површинског копа „Церово“ уклоњено је 1,66 милиона тона јаловине и дато 1,726 милиона тона руде, односно око 3,4 милиона тона ископина. Пошто је средњи садржај метала 0,272 одсто, флотерима су испоручене 4.703 тоне бакра у руди. Управник Драган Илић нам је казао да су, због повремених проблема на примарном дробљењу и ПМС-постројењу, наведене количине руде незнатно испод планираних, али да су захваљујући бољем садржају метала у руди испоручене циљане количине бакра.
Новембра (до 23.) не само да смо испунили, већ смо и премашили план на јаловини. Уклонили смо 200.000 тона, а циљ је био 170.000 тона. Дали смо 128.570 тона руде са средњим садржајем бакра од 0,24% и надамо се да ћемо до краја месеца и ту стићи до планиране количине. У томе нас је омео тродневни ремонт примарне дробилице, али смо зато возили јаловину, па нису изостали резултати на том плану. Надамо се да ћемо ремонтом примарне дробилице повећати капацитете прераде руде.

Томе се нада и екипа електромашинског одржавања са кривељског копа која је обавила овај ремонт, а коју смо 24. новембра срели на „Церову“. – План је био да за 72 сата заменимо облогу дробећег конуса и све облоге статора – рече нам Душан Цојкић, технички руководилац електромашинског одржавања површинског копа „Велики Кривељ“. – Тако је и било. Уз помоћ бравара кривељске флотације, који су демотирали дробилицу, радника са кривељског копа, који су избијали и паковали 80 облога статора, као и дизалице (фирме „Бора Кечић“) носивости 330 тона, ремонт смо успешно окончали 20. новембра увече (започет је 17. ујутру). Технички смо контролисали и остале виталне делове дробилице и закључили да треба да се замени и биконична чаура у лежишту главе дробилице, што смо и учинили. Дробилица сада ради без проблема, а ми пратимо њен рад.
И на копу „Церово“ се, као и на кривељском, спремају за зиму. Машине су већ „намирене“ антифризом, мењају гуме на камионима, набављена је со. Верују да ће до краја године дати све што је од њих тражено и да ће имати позитиван биланс.

Погледајте још...

Оставите коментар