Скратили време (де)монтирања највећих мотора
Сналажљивошћу до великих уштеда
Специјални носач са сајлама, који су сами конструисали и направили, омогућио је сервисерима тешких камиона у Руднику бакра Бор да прескоче демонтажу неких склопова на “белазима” и уместо за три дана, мотор избаце или убаце на шасију за два дана. – Сибин Србуловић: Готово код половине послова у ремонтима реч је о чистој сналажљивости, бацамо само оно што је потпуно деформисано, а све што може да се “освежи” добија нову шансу
РББ. – За нама је хладан талас који је донео пуно проблема опреми на коповима, па су и сервисери тешких возила у радионици на старом борском копу баш морали да се покажу, иако нису били мање угрожени од других. То је важило и када су се сретали са “новом” и са старом опремом. Код старе, пошто се делови више не производе или тешко набављају, морају да се ослоне на све што се скине са машина (цилиндри, вентили, разводници, пумпе, разна кућишта и склопови) “освежи” и поново угради. За нову су им, уз то исто, била потребна, како рече Сибин Србуловић, управник радионице на старом борском копу, додатна, или боље рећи најновија знања, па су уз помоћ интернета и компакт дискова које имају, проналазили проблеме, али и смишљали сопствена решања за препреке са којима су се суочавали. Један од таквих примера је справа којом су убразли вађење највећих (“каминсових”) мотора из највећих “белаз”-камиона коју су сами осмислили и направили.
–Велики “белаз” је тако направљен да би нам, ако следимо “фабричку логику”, било потребно три дана да извадимо мотор ради ремонта. Машина је огромна, има доста прикључних склопова, дупле хладњаке, електроорман и све то мора да се скине да би се извадио мотор са генератором. Ми смо направили један носач са сајлама (нешто слично постоји у свету и доста је скупо) који нам је омогућио да прескочимо демонтажу неких склопова. Уклања се само најнеопходније и штеловањем сајли мотор извлачи из три, а неки пут и само два потеза. То је идеја мајстора из моторног одељења који су се нашли пред тим проблемом када смо вадили први мотор који је, са генератором, тежак 13 тона! Чекали смо на дизалицу, а пошто ју је тешко задржати неколико дана, механичари су почели да смишљају како да се, уз помоћ крана, мотор брже извуче, а да се не растура сав предњи део камиона. Ка решењу нас је одвела ранија пракса са моторима “еуклида”, “унитрига”…


