Почетак Актуелно Рударство У Флотацији РБМ-а мобилно стање због временских неприлика

У Флотацији РБМ-а мобилно стање због временских неприлика

2 друго читање
0
0
343

Знањем и искуством против минуса 22 степена

 

Очувати континуитет производње и комплетну опрему – најважнији задаци свих запослених. – Опрема у радном стању није угрожена, али би евентуални застоји били опасни, па се чини све да до њих не дође. – Одржавањем ватри на критичним местима спречава се залеђивање резервне пумпе и инсталација које нису у функцији
РБМ
. – Очеличени у бројним ванредним ситуацијама последњих неколико година, када су суочени са озбиљним последицама временских непогода били принуђени да нађу решења за очување опреме и система ради континуитета производње, у Флотацији мајданпечког Рудника бакра ових дана успевају да добију битку са великим хладноћама и опрему одрже у радном стању. Минули Божићни викенд многи ће запамтити као најхладнији у радном веку. Уз ниске температуре, обележио га је јак ветар, па и тешкоће у превозу радника.
С обзиром на благовремену најаву лошег времена, са ниским температурама, а будући да смо још од новембра у зимском режиму рада, све ово нас није затекло, али је отежало рад. Јер, на минус 22 степена, колико је измерено у недељу, баш и нисмо рачунали – искрена је Јелена Ђурић, управница Флотације РБМ: – Производња се одржава упркос могућности пуцања цеви и угрожености инсталација. За сада све функционише, пале се ватре, мења се концентрација реагенаса, провере се раде на сваких сат времена. Само захваљујући изузетно великом ангажовању, ионако малобројни радници успевају да, уз редовне радне обавезе, обаве и све оно што им је наметнуло овакво време.
Зимски режим у Флотацији подразумева појачану контролу дела опреме који тренутно не ради, да се пумпе које нису у функцији, како бравари кажу, „раздвоје“, као и воде високог притиска од пумпе, да се редовно продувавају линије за реагенсе, да се одржава линија за ксантат колектора у флотацији. – Идемо на повећан проценат концентрације реагенаса у погону, имамо дрва, па се ватре ложе поред пумпи које не раде, а људи су више ангажовани и у провери свих агрегата који нису у погону – објашњава Ђурићева.
Овде су се благовремено побринули да водоснабдевање, веома важно за флотацијски процес, буде редовно и без проблема. На неким линијама дошло је до пуцања цеви, али је то преспајањима врло брзо санирано. Јер, свима је јасно да је за овај део производње, за опрему изузетно важно да све буде у функцији, а опасност представљају застоји.
Веома тешко се ради због оваквих временских прилика, али против њих се не може, па ложењем ватри уз цеви и инсталације обезбеђујемо проток и спречавамо да се заледе. У оваквим условима нема стриктне поделе додатних послова, па сви учествујемо и сарађујемо – каже Михајло Томић, електричар погона, ангажован у одржавању мотора.
Мени је ово друга зима овде, а како претходна није била овако хладна, рад на минус 20 степени за мене је нешто ново. Међутим, од новембра смо спремни за рад у зимским условима, па се у деловима погона где је потребно ложи ватра – прича Иван Раденковић, инжењер оперативе: – Сви су максимално ангажовани, води се рачуна о свакој ситници, како бисмо спречили евентуалне хаварије због појаве леда. Настојимо да ничим не доведено у питање здравље и безбедност људи који су на првом месту.
Од саговорника сазнајемо да се, када се обућа накваси приликом преласка кроз влажне делове погона, па настави по металним конструкцијама, просто лепи за метал колико је хладно и отежава ход. – Покушавамо да све урадимо на најбољи начин – да оно што ради, буде како треба, а оно што не ради да не заледи – сажима свакодневицу Сенад Николић: – Страхујемо да се нешто не поквари и стане, да га лед и мраз не угрозе и, надамо се, да ће и дрва за ово „интервентно“ ложење бити довољно док се температура не пресели у плус.

Ово су екстремни услови за рад флотације, велики минуси који захтевају додатне послове – ложење око резервних пумпи и на свим осетљивим позицијама, као и одлеђивање воде на местима где мрзне – тако обавезе описује Небојша Димитријевић, пословођа смене А. Потврђује и да се сви максимално труде, да послова има у свим сменама и да се од овога више, једноставно, не може.
Мора се водити рачуна да не дође до замрзавања пумпе, реагенаса, машина, па мора да се догревају најосетљивија места – каже Срђан Крстић, реагентичар-флотер, са 30-годишњим стажом, и наводи да не памти зиму са оволиким минусима и мразевима. Очигледно да знањем и искуством овде настоје да добију битку са моћним леденим таласом који данима не посустаје.
Још повезаних текстова
В Силвија Вукашиновић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Погледајте и

Жене ZiJina: Зорица Радић у Припреми флотације РБМ-а

Допринос из сенке У Руднику бакра у Мајданпеку свака шеста међу запосленима је жена. – Има…