За више јаловине са мање стрепње

Део по део и од шест километара старе траке остало је да се замени још 1.800 метара. – Јер, постало је веома тешко контролисати тај део који се користи од 1998. године, пошто су из њега све чешће избијале челичне сајле. То је избацивало транспортни система из погона и нагативно се одражавало на производњу, а може проузроковати и велике штете
У „Кривељу“ замењено још 600 метара тракеКОП “КРИВЕЉ”
. – Након тродневног застоја ради замене нових 600 метара старе траке (толико је замењено и крајем октобра) транспортни систем за превоз јаловине са кривељског у стари борски коп наставиће рад сутра увече. Екипа вулканизера из борског и мајданпечког рудника протекле седмице саставила је три нова котура (од по 200 метара) поред трасе како не би прекидала превоз јаловине. Потом је систем (јуче) заустављен на три дана, трака је навучена на ролне, данас се завршава њено спајање, а од сутра је овај продуктиван, а јефтин начин превоза раскривке поново на располагању рударима за интензивно раскривање источног дела кривељског копа.
У „Кривељу“ замењено још 600 метара тракеОпет имамо прилику да заменимо део старе траке која се користи од 1998. године – рече нам Ивица Ђорђевић, технички руководилац електромашинског система и рудног дробљења. – Пошто је након замене у октобру остало још 2.400 м старе траке, убацивањем нових 600 метара смањујемо дужину старе на 1.800 метара. У плану је да се током године замени још, како бисмо, што је могуће пре, уклонили целокупну стару траку. Укупна дужина траке је шест километара и ово радимо зато што је постало веома тешко контролисати стање старог дела из кога су све чешће избијале челичне сајле. Оне су избацивале транспортни систем из погона, а то се нагативно одржава на производњу, може проузроковати штете и на редукторима, електрокомпонентама, на мотору, па и на траци која је већ замењена.
Застој је искоришћен за радове на више локација. Људи су радили на одлагачу код Јаме и на пресипним местима где год је утврђено да је потребна замена неких делова. Тако је данас замењено 15-ак чланака на додавачу дробилице за јаловину где – по речима Ђорђевића – због великог нагиба долази до брзог хабања тзв. папуча на чланцима и морају се мењати. То је мало тежи посао, не иде ни много брзо, али људи су искусни и знају то да ураде.

На замени траке и овога пута смо затекли исту екипу вулканизера коју је предводио пословођа Славиша Младеновић. Били су ту Иван Стојановски, Бојан Стаменковић, Горан Милошевић, док у ноћној смени ради екипа из Мајданпека предвођена Новицом Тројановићем. Осим вулканизера, ту су и људи из рударског сектора, електричари, бравари.
У „Кривељу“ замењено још 600 метара тракеИако је половина марта, овога пута траку мењамо у готово зимским условима или по киши – каже Младеновић. – Зато смо за њено спајање морали да обезбедимо услове без влаге и са одређеном темепартуром. То смо постигли тако што смо направили металну конструкцију коју смо поставили преко носача траке и прекрили је церадом, чиме смо добили те радне услове. Шатор је димензија десет пута десет метара, сами смо га правили и, уз калорифер, постижемо температуру за лепљење, односно заливање саставних делова живом гумом.
Транспортна трака која се уграђује је пољске производње. Дебљине је 25 мм, ширине 1.600 мм, тежине 70 кг по дужном метру. То је добро за њену издржљивост, али је тешко радити са њом будући да су по целој ширини распоређене 104 сајле пречника осам милиметара. При спајању, сваку од тих сајли треба очистити, ослободити од гуме у дужини од метар и по и након тога нанети нову, сирову гуму, која се вулканизира у преси и тако добија компактан, поуздан спој.

You may also like

Leave a reply