У Машинској радионици ПУС-а
Припрема за нове флотацијске машине
Радећи у сопственој режији, запослени у РБМ-у штеде значајна девизна средства. – Редовни послови не трпе због рада на инвестиционим
РБМ. – У машинској радионици Производних услуга Рудника бакра Мајданпек почела је припрема металне конструкција пратећих платформи, ограда и степеништа за монтажу нових флотацијских машина. Те припремне радове, као и грађевинске, обављају радници РБМ-а у намери да смање трошкове и квалитетно припреме све за монтажу нових флотацијских машина од 40 и 50 кубика које ће монтирати произвођач опреме “Meco minerals”.
–Прихватили смо да сопственим снагама припремимо металну конструкцију како бисмо, уз минимално ангажовање трећих лица, остварили велике уштеде. Мајске поплаве успориле су грађевинске радове које, такође, обављамо сами. Израда конструкције је почела и већ су видљиви елементи и склопови који треба да се монтирају на темеље у Флотацији – објашњава Неђељко Чавић, помоћник директора РБМ за електромашинство. Он наводи да је то велики посао какав у машинској радионици није обављен ни у време кад је број бравара и варилаца био десетоструко већи.
Вредност радова процењена је на око 170 хиљада евра. Реч је о обради и монтажи која почиње антикорозивном заштитом свих 180 тона профила, лимова, цеви и осталог што прати израду конструкције.
–Почели смо пре месец дана, направили два велика радна стола површине сто квадрата да бисмо наставили рад у деловима. Када буду завршени грађевински радови, почећемо монтажу. Комплетну конструкцију радимо овде. После тога следи пескарење и фарбање основном и завршном бојом – каже Драги Николић, пословођа у машинској радионици. – Млади радници су веома добри, али треба нам још радника, углавном бравара.
Машинбравар Горан Милетић и вкв заваривач Зоран Стојановић потврђују да их чека велики посао и да би било боље да има више младих радника који би се, уз искусне мајсторе, “калили” на овако великим пословима.
На линији један (први приоритет) завршена је трећина посла, за два месеца биће завршене и преостале две. Стигла је велика количина материјала, око 90 тона профила, а још толико се очекује. Пројектовање цевовода и канала, који прате реконструкцију флотације, још је у фази израде, али се и у том делу посла очекују уштеде.