У радионици за генералне ремонте Јаме
„Оживљен“ још један утоваривач
Уместо технолошки застарелог „Дајца“, на „Вагнеру 9“ уграђен „Каминс“ – мотор са воденим хлађењем. – С. Предић: Замена се показала као веома успешна, јер ови мотори емитују мању количину штетних издувних гасова. – Љ. Миљковић: Ветрена струја у Јами биће много боља, а плућа борских рудара много чистија
РТБ Бор, ЈАМА. – Десеточлана група запослених у радионици генералног ремонта погона Јама подужем списку отписаних и враћених у производњу рударских машина додала је и утоваривач „Вагнер 9“ који је 14. маја поново спуштен у јамске ходнике. Реч је о утоваривачу америчке производње из 1995. године који је био ван „хода“ већ дуже време, јер нису могли да се набаве неопходни резервни делови. Због недостатка механизације у Јами, одлучено је да се ремонтује, набављени су одговарајући делови, а радници генералног ремонта су их успешно уградили и ускладили.
–Ова машина служи за утовар и транспорт руде у Јами, а његова главна техничка карактеристика је запремина утоварне кашике 4,5 кубних метара руде. Имамо доста утоваривача овог типа, само што смо овде заменили дизел-погонски мотор. Уместо технолошки застарелог „Дајца“, уградили смо „Каминс“ – мотор са воденим хлађењем. Имамо још један („Вагнер 8“) на коме је маја прошле године, такође, замењен мотор, што се показало као веома успешно јер емитује мању количину штетних издувних гасова и ствара боље услове за рад руковаоцима – рекао је Срђан Предић, пословођа генералног ремонта Јаме. Притом је додао да је у плану репарација још једног утоваривача мање радне запремине кашике (2,5 кубних метара).
Љубиша Миљковић, главни пословођа Јаме, истакао је да ово много значи за јамску производњу зато што су навикли да сами раде и одржавају машине без икакве помоћи, пре свега, „трећих лица“.
– Као човек који брине о производњи у овом погону, морам рећи да је ово велики дан за нас зато што овим утоваривачем добијамо сигурност приликом утовара откопане руде која се у јамским дубинама на преко 700 метара вади с великом муком, пре свега, због дизел-опреме. Може вентилација да буде сто одсто у функцији, међутим, свако ко вози дизел-мотор зна шта то значи за људски организам. И, после свега тога борски рудари не постављају питање квалитета ваздуха у Јами, али смо дужни да им то обезбедимо. Овим „Каминс“ – моторима који су уграђени у камион „ПК 6.000“ и утоваривач „Вагнер 8“ (ради већ годину дана), ветрена струја у Јами биће много боља а плућа борских рудара много чистија – нагласио је Миљковић.