Руде довољно, јаловину форсирају

 
 За 21 дан кривељски рудари ископали 566.000 тона руде,  што је добар знак да ће до краја месеца можда и надмашити планираних 850.000 тона. – Уклонили и 930.000 тона јаловине (70 одсто плана), па настоје да се што више приближе циљу од 1,985 милиона тона. – М. Делић: Скраћивањем путева и већом употребом транспортног система тежимо да штедимо гориво, а неизбежне застоје користимо за благовремене сервисе других машина у производном ланцу
Успешан први месец на највећем копу РТБ-а БорКОП КРИВЕЉ
. – Јануарски план копа “Велики Кривељ” је 850.000 тона руде и 1,985 милиона тона јаловине, односно 2,835 милиона тона укупних ископина. Планиран средњи садржај бакра у руди је 0,258 процената што овог месеца треба да донесе 2.131 тону овог метала. За 21 дан кривељски рудари дали су 566.000 тона руде са 1.546 тона метала (садржај је био нешто бољи) тако да је, по оцени управника Милана Делића, реално очекивати да на копу испуне, па и премаше, планиране количине и руде и бакра. Тежи део задатка је јаловина, али ће максималним ангажовањем утоварних и транспортних машина, наравно и људства које се одлично показало у месецу са доста празника, настојати да се што више приближе циљу.
Богатију руду вадимо са дна копа – подсећа Делић. – Успешан први месец на највећем копу РТБ-а БорДоле су услови мало тежи јер се слива сва вода, па рад багера, који се иначе одвија у једном усеку, прате две покретне пумпе и засад одолевамо приливима. Ту богатију руду мешамо са (још увек) сиромашнијом из Четвртог захвата где раде четири багера. Два су у тзв. скраћеном делу, а дају и руду и јаловину. Друга два нова (кашике запремине 22 кубика) раскривају део копа испод доскорашњег кречњачког масива, мада један повремено утовара и руду која се појавила.

Солидни и минуле године
Прошле године на кривејском копу руде и бакра било је по плану! Требало је да се откопа 10 милиона тона руде, а дато је 10,524 милиона тона, што је пет одсто више. Остварен је и план бакра у руди, док се са јаловином није потпуно успело. Од 25,745 милиона тона, колико је било планирано, уклоњено је 70 одсто. Као разлоге управник Делић наводи дужине транспортних релација, (не)расположивост транспортног система, а делом и транспортне механизације. Због тога ће се ове године потрудити да тај раскорак између плана и остварења на јаловини буде што мањи.
Од управника сазнајемо да је у току израда још једног пута којим ће се етажа 380 у Четвртом захавату поново повезати са планиром “Тодоров поток”. Тако ће две путне везе, два планира и веза са транспортним системом пружити флексибилније услове за одлагање јаловине. У плану је и израда још једног пута, али би он био за руду. – Најкраћим путевима, са што мањим успонима, настојаћемо да превеземо више раскривке и руде, а да уштедимо гориво – каже Делић. – Тежња је и да много више јаловине иде транспортним системом у Стари борски коп јер су тада најмањи трошкови и најбоља ефикасност. Међутим, то је условљено и стањем одлагалишта на ободу борског копа где велики булдозер мора стално да гура јаловину, а сада је у квару.
Успешан први месец на највећем копу РТБ-а БорПрви снег је још у новембру тестирао припремљеност рудара за зиму и они су још тада, према оцени управника, били спремни. Грејдери су исправни, има довољно соли, исправна је солана за њено посипање, па се при овом налету снега не очекују изненађења не само унутар копа, већ и на приступним путевима до њега, до јаловишта, као и до транспортног система. Успешан први месец на највећем копу РТБ-а БорСтално се проверава и стање високонапонске мреже до багера и бушилица, камиони су на редовним дневним и недељним сервисима. Према предвиђеној сатници, сукцесивно се контролишу мотори, редуктори, инсталације како би се одржао што већи број камиона у раду. Сада је оперативно 15, а ускоро ће из радионице изаћи још два како би се “флота” повећала на 17, што би, по Делићевим речима, био минимум за остварење планова. Овде воде рачуна и о “Церову” и, у случју да тамо “испадне” камион, шаљу возило на испомоћ.
Успешан први месец на највећем копу РТБ-а БорПочетком фебруара планирамо тродневни ремонт примарне дробилице за руду – најављује управник. – Ремонт ће бити усаглашен и са оправкама у флотацији. Међутим, претходно ћемо напунити отворени склад рудом, а онда је булдозером дозирати да бисмо две флотацијске секције одржали у раду. Морамо поштовати и предвиђене сервисе на утоварној и транспортној опреми, али тражећи неку средину између жеља и могућности. Ту, пре свега, мислим на то да застоје треба свести на минимум, а оне који се морају десити – објединити. Тако, рецимо, застој на примарном дробљењу, треба да искористимо и за сервис багера, камиона, бушилица, за продужење електромреже, како касније не бисмо опет стајали због неког другог проблема у производном ланцу.

Погледајте још...

Оставите коментар