Успешан први месец на највећем копу РТБ-а Бор
Руде довољно, јаловину форсирају
За 21 дан кривељски рудари ископали 566.000 тона руде, што је добар знак да ће до краја месеца можда и надмашити планираних 850.000 тона. – Уклонили и 930.000 тона јаловине (70 одсто плана), па настоје да се што више приближе циљу од 1,985 милиона тона. – М. Делић: Скраћивањем путева и већом употребом транспортног система тежимо да штедимо гориво, а неизбежне застоје користимо за благовремене сервисе других машина у производном ланцу
КОП КРИВЕЉ. – Јануарски план копа “Велики Кривељ” је 850.000 тона руде и 1,985 милиона тона јаловине, односно 2,835 милиона тона укупних ископина. Планиран средњи садржај бакра у руди је 0,258 процената што овог месеца треба да донесе 2.131 тону овог метала. За 21 дан кривељски рудари дали су 566.000 тона руде са 1.546 тона метала (садржај је био нешто бољи) тако да је, по оцени управника Милана Делића, реално очекивати да на копу испуне, па и премаше, планиране количине и руде и бакра. Тежи део задатка је јаловина, али ће максималним ангажовањем утоварних и транспортних машина, наравно и људства које се одлично показало у месецу са доста празника, настојати да се што више приближе циљу.
–Богатију руду вадимо са дна копа – подсећа Делић. – Доле су услови мало тежи јер се слива сва вода, па рад багера, који се иначе одвија у једном усеку, прате две покретне пумпе и засад одолевамо приливима. Ту богатију руду мешамо са (још увек) сиромашнијом из Четвртог захвата где раде четири багера. Два су у тзв. скраћеном делу, а дају и руду и јаловину. Друга два нова (кашике запремине 22 кубика) раскривају део копа испод доскорашњег кречњачког масива, мада један повремено утовара и руду која се појавила.
Прошле године на кривејском копу руде и бакра било је по плану! Требало је да се откопа 10 милиона тона руде, а дато је 10,524 милиона тона, што је пет одсто више. Остварен је и план бакра у руди, док се са јаловином није потпуно успело. Од 25,745 милиона тона, колико је било планирано, уклоњено је 70 одсто. Као разлоге управник Делић наводи дужине транспортних релација, (не)расположивост транспортног система, а делом и транспортне механизације. Због тога ће се ове године потрудити да тај раскорак између плана и остварења на јаловини буде што мањи.


