Успешно тромесечје кривељских флотера
Прерадили три милиона тона руде
Уз кумулативно искоришћење од 82 одсто, од јануара до марта произведено 35.000 тона концентрата са 5.810 тона бакра. – За 25 дана априла прерађено 95 одсто планиране руде из “Кривеља”, 93 одсто са „Церова“ и дато 1.575 тона бакра у концентрату. – По искоришћењима и квалитету концентрата април на просеку прва три месеца – каже управник Саша Милић
ФЛОТАЦИЈА „ВЕЛИКИ КРИВЕЉ“. – Од јануара до краја марта кривељски флотери прерадили су три милиона тона руде са кривељског и копа “Церово” и то су – по речима управника флотације Саше Милића – најпродуктивнија прва три месеца у последњих десетак година. Произвели су скоро 35.000 тона концентрата са 5.810 тона бакра, а кумулативно искоришћење („Кривељ“ плус „Церово“) за тај период је 82 одсто, што је близу планираног. За 25 дана априла, флотери су прерадили 95 одсто предвиђених количина руде са копа „Велики Кривељ“, 93 одсто са „Церова“ и дали 1.575 тона бакра у концентрату.
–Април је, по искоришћењима и квалитету концентрата, на просеку прва три месеца – каже Милић. – Јер, јануар је био нешто слабији, фебруар и март мало бољи, а за април могу рећи да смо на просеку та три месеца. Међутим, надам се да ћемо до краја месеца имати бољи резултат него што је тренутно. Биће барем за проценат боље.
Двадесет петог априла, када смо разговарали са Милићем, искоришћење је било мало слабије него у марту. Износило је 82 процента, али управник је уверен да ће се оно повећати, уколико не буде неких непредвиђених околности. Током месеца који управо истиче тридесетдвочасовни застој искоришћен је за облагање плашта млина на трећој секцији, а обављени су и још неки послови на њој, док је у ПМС-постројењу на “Церову” (за 36 сати) обложен плашт млина са шипкама и оба чела млина са куглама.
За мај се планира и застој од 48 сати током којег би требало да се замене два редуктора на транспортној траци од дробљења до флотације и трака на дробљењу (што је, иначе, било најављено за април). Истовремено, на “Церову” ће се обложити плашт млина са куглама и обавити редовни прегледи машина за пречишћавање. Чим стигну делови за пумпе, биће оспособљена и друга линија хидротранспорта, а потом следи чишћење акумулационог простора тзв. еколошке бране који се временом запунио.