Почетак Актуелно Рударство Завршена четврта фаза реконструкције кривељске флотације

Завршена четврта фаза реконструкције кривељске флотације

1 друго читање
0
0
243

Нове машине „освојиле“ погон

Друга линија за основно флотирање (од укупно три) стартовала јуче тако да две трећине руде при основном флотирању и комплетно пречишћавање иду преко нове опреме – каже Љубодраг Бошковић. – Већ остварена боља искоришћења и квалитет концентрата, уз знатне уштеде електричне енергије јер су старе линије имале по 21 електромотор, а нове имају само по шест. – Предстоји монтажа последње линије за основно флотирање и активирање аутоматике
Завршена четврта фаза реконструкције кривељске флотацијеФЛОТАЦИЈА ВЕЛИКИ КРИВЕЉ
. – У кривељској флотацији јуче је почела да ради још једна нова линија за основно флотирање руде која се меље на трећем пару млинова. Тиме је окончана четврта фаза реконструкције овог погона Рудника бакра Бор и сада руда са прве и треће млинске секције иде преко нових машина, као и комплетно пречишћавање. Према речима Љубодрага Бошковића, руководиоца пројекта реконструкције, преостала је пета фаза у којој треба да се постави трећа линија нове опреме за флотирање руде са друге секције млинова. Тиме ће се завршити грађевински, машински и електроенергетски део реконструкције и прећи на активирање аутоматске регулације процеса помоћу рачунара и спектралне анализе узорака.
Завршена четврта фаза реконструкције кривељске флотацијеТоком ове, четврте етапе великог посла инсталирана је комплетна линија за хидроциклонирање (са пумпама), линија основног флотирања од шест резервоара запремине 100 кубика и кондиционера од 130 кубика – каже Бошковић. – Сада можемо рећи да се две трећине основног флотирања и комплетно пречишћавање обављају на новим машинама. То практично значи и да смо завршили 85 одсто послова на реконструкцији Флотације. Осталих 15 одсто подразумевају замену хидроциклонске батерије и основног флотирања друге млинске секције, а већ смо помињали да су завршени сви цевоводи, сви разводи ниског и високог притиска, технолошких спирних вода и још много тога. У мају следе припреме за демонтажу преостале две старе линије машина (трећа остаје за руду са Церова), а потом монтажа последњег низа резервоара од 100 кубика и уградња конструкције хидроциклонске батерије. Батерија је спремна, само се чека згодан моменат како се не би пореметили производни планови.
Завршена четврта фаза реконструкције кривељске флотацијеЗа време наше посете кривељској флотација била је у току и месечна инспекција машина на првој линији за основно флотирање након 2.500 радних сати. Обављали су је наши инжењери заједно са партнерима из компаније „Мецо минералс“, а проверавани су сви витални агрегати и елементи прве линије за основно флотирање пуштене 22. јануара. Инспекција линије пречишћавања, обављена још половином новембра, показала је да су ротори, статори и погонске групе флотационих машина у изузетно добром стању, без повећаног хабања.
Завршена четврта фаза реконструкције кривељске флотацијеТо исто се сада показује и на машинама за основно флотирање руде са прве млинске секције – истиче задовољно Бошковић. – Јер, на механизму сваке флотационе машине најважнији, и најскупљи, су ротори и статори. Инспекција подразмева и замену уља свих погонских група и трансмисије, проверу хабајућих елемената. Прва поређења производних резултата нове са старом опремом показују да су искоришћења и квалитет концентрата знатно бољи и да су уштеде електричне енергије веће јер је на свакој од старих линија био по 21 електромотор, док их је на новим само по шест.
Завршена четврта фаза реконструкције кривељске флотацијеПаралелно са уградњом нових линија одвија се и уградња електроенергетских компоненти и мерно-регулационе опреме. Њоме ће се аутоматски регулисати ниво пулпе у резервоарима, број обртаја пумпи, притисак у хидроциклонима итд. – Једино што остаје за уградњу у тзв. петој „а“-фази јесу спектрални анализатори који „чекају“ да се све заврши. Њихова улога је да уз помоћ система камера које мере пречник мехура у пени, и анализе јаловине са све три секције и контролног поречишћавања, упоређују “улаз” и “излаз” из машина и шаљу централном рачунару податке о томе колико треба да се дода креча, реагенаса, ваздуха, воде. На тај начин систем ће сам регулисати свој рад како би повећао максимлано искоришћење минерала бакра из руде која се флотира.
Завршена четврта фаза реконструкције кривељске флотацијеВаља рећи и то да кривељски флотери настоје да сачувају све што је добро од старе опреме. У старо гвожђе иде само оно што је баш дотрајало, док флотационе машине плански демонтирају како их не би оштетили. Потом их складиште на делу плаца за случај своје и потребе неког другог басенског погона. Тако се ради и са механизмима, елкетромоторима, пумпама – са свим здравим деловима и конструкцијма.

Још повезаних текстова
В Љубиша Алексић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Погледајте и

„Зиђин“ постао већински власник и „Невсуна“

За више од 1,66 милијарди канадских долара кинеска компанија преузела је (28. децембра) 89…