Завршено уходавање нових флотационих машина у РБМ-у
Резултати који охрабрују
Извођачи радова у планском застоју отклонили већину уочених недостатака. – Сопственим ангажовањем запослени у РБМ-у остварили велике уштеде
РБМ. – Током уходавања нових флотационих машина до првог планског застоја (петог априла), у Флотацији Рудника бакра Мајданпек остварени су резултати који потврђују да нова опрема, као део највеће инвестиције претходних неколико деценија, успешно полаже испите у производњи. Искоришћења од 82 до 85 одсто, квалитет од 19 до 24 процента, уз добар рад машина, потврда су да је реч о опреми које ће запосленима бити добар савезник у настојању да повећају капацитет и производњу. Нове флотационе машине су, практично, пуштене у рад сукцесивно (линија један осмог марта, а линија два неколико дана касније). У прелиминарном раду дале су добре резултате, када се има у виду искоришћење, квалитет и рад машина. Грешке уочене током уходавања извођачи радова отклонили су у планском застоју од осам сати.
– “Јужна Бачка” је отклонила већи део недостатака. Остале су ситнице које нису везане за застој, као и неке које су обавеза њихових сервисера опреме (“Сименса”) који ће доћи накнадно – каже Јовица Анђеловић, помоћник генералног директора РТБ-а за нове развојне програме. Када је реч о радовима које је извео АТБ ФОД, појавили су се проблеми са појединим пумпама због већег присуства пене. – Они су направили нове ременице иомогућили да пумпе имају већи дијапазон манипулативности и дају бољи резултат. Како се свим пумпама управља аутоматски, оне добијају команду од нивометра у кошевима. Постоји још проблем код пумпе прелива, прелива циклона, што и даље пратимо. Уочене недостатке у процесу рада отклонићемо без застоја у производњи.
“Метсо минералс”, као испоручилац базног инжењеринга и опреме, има највећи допринос у новој флотацији. Да је читав посао квалитетно обављен говоре производни резултати, мада има тешкоћа. – Ставили су и дуваљке у аутоматски режим рада, уградили протоколмере, односно флоуметре на све флотационе машине и ставили их у функцију. Преостало је подешавање тзв. ПИТ параметара који дозирање ваздуха за флото-машине стављају у аутоматски режим рада. Ваздух је, иначе, најважнији код флотационих машина за добру аерацију, односно, отварање пулпе и добијање квалитетнијег бакра, са бољим искоришћењем – наводи Анђеловић.
Уходавање је показало да, осим радова које је изводио “Метсо минералс” са подизвођачем “Прототип” из Македоније (монтажа танкова) и АТБ ФОД са подизвођачем АТБ WООД (монтажа цевовода у хали новог флотирања), све остале су обавили запослени у РБМ-у, почев од грађевинских (израда темеља, челичне конструкције, где се уштедело 300-400 хиљада евра), као и радове после монтаже танкова. РБМ је сопственим снагама, у присуству супервизора из “Метсо минералс”, обавио комплетну монтажу флотационих машина, као и монтажу и ремонт млина за домељавање који није радио од 1992. године. Додуше, за део електропослова био је задужен Мирко Грчић и представљао „електромоторну снагу погона“ како то објашњава Анђеловић, наглашавајући да Служба електроодржавања Флотације сада мора да ангажује још неколико електроинжењера и електроничара.