Почетак Актуелно Рударство Европску аутостраду трампили за посао у руднику

Европску аутостраду трампили за посао у руднику

6 друго читање
0
1
277

Овде је боље зато што си кући

Тамо спаваш и једеш у камиону, немаш где да се истушираш, а кућа је – кућа, каже Слободан Марковић који се у Serbia Zijin Copper запослио 2021, а пре тога је две године возио шлепер у аустријској фирми. – Дејан Митић: Он је један од 15 возача који су нам прошле године дошли из иностранства, истиче управник и додаје да је у руднику „Велики Кривељ“ запослено 697 радника, од тога 197 возача. – Ускоро ћемо добити још 20 великих и малих камиона, па ће нам требати бар још око 100 нових возача, наводи Митић
ВЕЛИКИ КРИВЕЉ
. – Игор Петровић, Миодраг Новаковић и Слободан Марковић данас возе тешке камионе на кривељском копу, а до пре само годину дана терали су шлепере и хладњаче по Европи. Одлучили су да се врате у родни град и окушају срећу у Zijinu, пошто су чули за одличне плате и услове рада.
Најмлађи међу њима, тридесеттрогодишњи Слободан, каже да се у Serbia Zijin Copper запослио 2021. и да је пре тога две године возио шлепер у аустријској фирми која се бави међународним транспортом. Упркос доброј заради у иностранству, одлучио је да се врати у Бор првенствено због породице, али и шансе да се одмах запосли и прима пристојну плату. – Иако сам и у иностранству радио као возач, а и овде возим „белаз“ од 220 тона, не могу да упоредим та два посла. Просто, овде је боље зато што си кући. Тамо спаваш и једеш у камиону, немаш где да се истушираш, а кућа је – кућа. Не жалим ни за зарадом, која у Европи јесте била боља, али је плата коју примам у Zijinu одлична за данашње услове.
Слободан каже и да му је посао сада лакши од онога у иностранству, јер у руднику нема густог саобраћаја, па је одговорност возача много мања. – Нема везе што су ово велики камиони, па и шлепери су велики. Ово је једноставније, а рударски камиони су одлични и јаки.
Слободанов колега Миодраг Новаковић на кривељском копу вози камионе већ шест месеци, а до пре две године је по целој Европи у хладњачи превозио храну и лекове за једну италијанску фирму. – Возио сам од Шведске до Сицилије и добро зарађивао, али је породица инсистирала да се вратим кући. Дао сам отказ у Италији не знајући када ћу моћи поново да се запослим. Руководећи се оном „за возача увек има посла“, вратио сам се у Бор и покушао у Zijinu. Сада сам ту и возим дампер од 220 тона. Није ми тешко, коначно сам свој на своме, а и плата је добра – истиче Новаковић.
Најискуснији међу њима, Игор Петровић, каже да је последњих десет година радио у четири фирме које се баве међународном шпедицијом. – Одлучио сам да се вратим у Србију и Бор јер ми је недостајала породица, а и уморио ме рад „преко баре“. У међувремену су се стекли услови да се поново запослим и да могу пристојно и у Бору да живим од онога што знам да радим – прича Петровић. И он, попут његових колега, каже да му посао у руднику лакше пада од аутопута.
Тамо су велике гужве, саобраћај, папирологија. Овде сам опуштенији, јер радим осам сати и онда одем кући. Плус, платом сам веома задовољан – каже овај четрдесетпетогодишњак.
У руднику „Велики Кривељ“ запослено је 697 радника, од тога 197 возача. – Њих 15 нам је прошле године дошло из иностранства, где су возили камионе, шлепере или хладњаче. Камионска флота кривељског копа данас броји 30 великих камиона, од 220 и 240 тона, и 15 мањих. У наредном периоду добићемо још 10 великих дампера од 240 тона и 10 малих „тонлија“, па ће нам сигурно бити потребно бар још око 100 возача – каже управник Дејан Митић.

Још повезаних текстова
В Горица Тончев Василић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Погледајте и

У покушају да спречи крађу отпадног бакра претучен радник Борске флотације

Ухваћени батинаши-лопови После обрачуна са радником Борске флотације М.М., који је претуче…