Почетак Актуелно Рударство Коп „Кривељ“ пребацује априлски план руде и бакра у њој

Коп „Кривељ“ пребацује априлски план руде и бакра у њој

0 друго читање
0
0
740

Створени услови и за више јаловине

 Недавном заменом дела траке транспортног система, ремонтом дробилице и повећањем броја расположивих камиона, кривељски рудари ће настојати да, по све бољем времену, побољшају половичан учинак у раскривању који за сада не угрожава континуитет на руди
КОП „КРИВЕЉ“. – Априлски план откопа руде на кривељском копу је 825.000 тона, а за 23 дана дато је 688.890 тона, што је, по речима управника Милана Делића, чак осам процената преко плана (за тај број дана). Јер, на руди није било већих застоја, а било је места за њено одлагање, пошто се у април ушло са нешто празнијом депонијом због застоја у претходном месецу када су потрошене залихе. У априлу је требало да се уклони и 1,51 милион тона јаловине, а за 23 дана 1,157 милиона тона. Међутим, дато је 595.720 тона зато што је јаловина, због ремонта дробилице и замене 400 метара траке, седам дана вожена на високе и удаљене планире.
Транспортни систем и дробилица сада добро раде тако да ћемо до краја априла сигирно повећати количине уклоњене јаловине – каже Делић. – Што се тиче средњег садржаја бакра у руди остварен је бољи од планираног, односно 0,280 одсто (планиран је 0,268) тако да су дате 1.924 тоне бакра у руди (а за цео месец план је 2.146 тона). На тај начин преко плана су и количине руде и садржај бакра, па је сасвим извесно да ће, у том погледу, април бити успешан месец на кривељском копу. Иако ћемо током преосталих дана свакако побољшати домет у раскривању, до краја месеца ипак нећемо стићи до планираних количина, што због поменутог застоја, што због недовољно камиона. Међутим, овакав биланс раскривања, за сада, не угрожава континуитет откопавања руде.

Тромесечје
Током претходна три месеца од планираних 2,475 милиона тона руде, кривељски рудари дали су 2,431 милион тона, што је само проценат и по мање од постављеног циља. Планиран је средњи садржај 0,284 одсто, а остварен 0,304 процента, што је седам одсто преко плана. Самим тим премашен је и план бакра у руди. Од предвиђене 6.822 тоне, дато је 7.125 или 4,4 одсто више од планираног. Што се тиче јаловине, уместо 4,055 милиона тона, уклоњено је 2,099 што није добар показатељ. – Очигледно да нам је јаловина слаба тачка и настојаћемо да будемо бољи – каже Делић. – Са лепшим временом надамо се и бољим радним условима, а пошто смо и ремонтовали транспортни систем, оба предуслова за боље резултате су поправљена, па се надам и расту остварења на јаловини.
Током априла као типично пролећног месеца није било већег прилива вода, па ни ометања производње, тако да има довољно изминиране руде и јаловине. Раде три „камацу“- багера, док се „ОК“-багеру мења цилиндар и врло брзо ће им се прикључити. – И са ова три багера постижемо планирану дневну производњу – каже Делић. – Што се тиче возила, бележимо благи раст броја расположивих камиона. Тренутно радимо са 12, уз изгледе да до краја месеца оспособимо још два, што би се повољно одразило на биланс раскривања. Бољи је прилив делова за тешке камионе, како из увоза тако и замена са домаћег тржишта – што нас је највише кочило – и то се већ одражава на планске ремонте, дневне сервисе, односно расположивост возила. Када се уграде ти делови, пошто смо ремонтовали транспортни систем, а код бушења и утовара нема већих проблема, производна линија ће бити комплетирана и, надам се, дати боље резултате и до краја априла, а још више у мају. Тада тек очекујемо да се осете ефекти повећања броја расположивих камиона и, ако нас послужи време, биће то један од успешнијих месеца. Што се тиче безбедности и заштите здравља на раду управник наглашава да је април успешан и у том погледу. Контроле на алкохол и психоактивне супстанце сталне су, поготово у време празника. Дисциплина је на нивоу, ношење заштитне опреме такође, тако да није било повреда ни хаварија, па Делић похваљује запослене како за залагање тако и за безбедан рад. Похваљује и њихову флексибилност, толеранцију, спремност да раде: – Када се поправка неке машине не заврши у првој смени нико од водећих мајстора и не помишља да се пакује и пође кући у три – каже Делић. – Остају до пет, седам, осам, све док машина не почне да ради. Крај радног дана је онда кад је поправка завршена.
Још повезаних текстова
В Љубиша Алексић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Погледајте и

„Зиђин“ постао већински власник и „Невсуна“

За више од 1,66 милијарди канадских долара кинеска компанија преузела је (28. децембра) 89…