Превентивни ремонти рударске опреме пред зиму
Највише пажње дамперима
Настојимо да побољшамо расположивост тешких камиона који већ имају и по 40.000 мото-сати, тако да она буде солидна, а трошкови не тако велики – каже Сибин Србуловић, руководилац сервисне радионице. – Циљ је да се 2018. што више вратимо планском одржавању јер је оно најбоље, најјефтиније и најефикасније, пошто се механизација зауставља на време
СЕРВИСНА РАДИОНИЦА. – Током целе године, а поготово сада пред зиму, запослени у Сервисној радионици на старом борском копу ангажовани су на ремонту и оспособљавању механизације потребне коповима, али и топионици за превоз шљаке. По речима Сибина Србуловића, управника радионице, од њих се, поготово пошто су на време набављени неки делови, и очекује да појачају ресурсе опреме пред улазак у зимске услове рада.
– Највише пажње – каже Србуловић – посветили смо ремонту дампер-возила која су током 2017. била најслабија карика производног ланца, јер је њихов радни век прилично исцрпљен. За собом имају седам година рада без већих испада, односно по 40-ак хиљада мото-сати. Отуда покушавамо да побољшамо њихову расположивост, а да трошкови не буду велики. Тако смо последњих месеци овде делимично ремонтовали четири дампера, као и доста склопова за возила у самој производњи (цилиндри, пумпе, хидраулика, амортизери). И велики број гума је овде искоришћен до безбедне границе. Потребе наших рудника за камионима свакако су веће од остварене расположивости, али сматрам да смо били на задовољавајућем нивоу у датим околностима надајући се да ће после Нове године наићи бољи период. Јер, док се на Западу таква возила полако гасе, ми дугогодишњим искуством и сналажљивошћу потврђујемо да се репаратуром може продужити њихов рад и доста тога уштедети.
Циљ РББ-ових сервисера је да се у 2018. што више врате планском, превентивном одржавању пошто је најбоље, најјефтиније и најефикасније, јер се механизација на време заустави. Ова радионица је иначе предвиђена за ремонте камионских мотора након 5.000 часова рада. Али, пошто због потреба производње нема много времена, за сада се раде само делимични ремонти усмерени на најслабије тачке тих возила. То су тзв. предњи трапови, редуктори, а полако долазе на замену и “каминс” („cummins“) дизел-мотори за којима су, као и за самим возилима, 40.000 мото-сати.
– То није мало јер је реч о светском стандарду и можда је било сумњи да ће камиони то одрадити, али они су одрадили – каже Србуловић. – Почели смо са дизел-моторима као најосетљивијом тачком. Јер, лакше је зменити гуму, амортизер, хидраулику, али ако откаже мотор камион треба да стоји 20 до 30 дана, а доста камиона је стигло до граничног броја мото-сати. Ми не можемо одједном да заменимо 15 мотора, али сервисирање ћемо почети од најкритичнијих, рачунајући да ћемо током 2018. ремонтовати најмање пет-шест за “Кривељ” и неколико за РБМ. Шест младих радника увелико се обучава за рад на моторима и они ће за годину дана бити самостални оператери. Треба бити стрпљив и веровати у те младе људе, поготово што је реч о великим уштедама. Подсећам да нов мотор кошта око 400.000 евра, ремонт у Београду преко 150.000, а код нас је то, ипак, доста јефтније и поносимо се тиме да се и овде нешто ради што и у свету. Наравно, не у том обиму, али се надамо да ћемо ускоро моћи да ремонтујемо четири мотора истовремено.


