Почетак Актуелно Рударство Реконструкција кривељске флотације ушла у четврту фазу

Реконструкција кривељске флотације ушла у четврту фазу

2 друго читање
0
0
933

 Ускоро још једна нова линија

 

На њој ће се флотирати руда са треће млинске секције која је управо ремонтована. – Први тестови показују да опрема која је већ монтирана даје знатно боље резулате од старе а они ће бити још бољи кад аутоматика “преузме” комплетан процес – каже Дарко Милићевић, помоћник директора РББ-а за флотације. – Новим краном лако убачене огромне флотационе машине, а кран ће бити од велике користи флотерима и за будуће ремонте
Реконструкција кривељске флотацијеРТБ Бор – ФЛОТАЦИЈА “ВЕЛИКИ КРИВЕЉ”
. – Уз помоћ новог крана носивости 16 тона ових дана је убачено шест металних резервоара нових флотационих машина од сто кубика. Помоћник директора Рудника бакра Бор за флотације Дарко Милићевић очекује да до краја месеца буду монтирани мотори тих машина, да оне буду гумиране, а потом и повезане са млиновима, инсталацијама за воду и ваздух. Завршетак ових послова би значио да су створени услови за старт линије основног флотирања руде са треће млинске секције. Он притом подсећа да нова линија за флотирање руде са првог пара млинова и комплетно пречишћавање већ раде, као и да је реч о опреми са потпуном аутоматском контролом и регулацијом процеса. Посебно наглашава чињеницу да се у реконструкцију флотације кренуло како би се технолошко искоришћење повећало на 87 одсто, садржај бакра у концентрату довео на 21 одсто, а годишњи капацитет прераде на 10,6 милиона тона руде.
Реконструкција кривељске флотацијеВећ смо обавили прва снимања и резултати показују да нове машине знатно боље раде од старих – каже Милићевић. – То је и логично јер, осим тога што су нове, и сама конструкција им је другачија. Међутим, прави ефекти добиће се тек кад се угради комплетна аутоматска контрола и регулација. Она подразумева модеран систем “висио фротх” камера које ће снимати пену и на основу тога подешавати процес. То се може очекивати у јуну, пошто у мају предстоји још једно превезивање друге млинске секције са новом, трећом линијом хидроциклона. Тиме бисмо заокружили тај део посла и кренули у процес постављања аутоматике која ће, уз помоћ поменутих камера, ПСМ-уређаја за контролу финоће млевења и најсавременијих анализатора, подешавати процес пратећи у сваком тренутку улазни садржај бакра у руди, све токове њене прераде и “излаз”, односно концентрат који се добија.
Реконструкција кривељске флотацијеУ флотацији “Велики Кривељ” у плану је уградња нових машина и за флотирање церовске руде с обзиром на то да оне омогућавају знатно боља искоришћења и квалитет. – Добро је – каже Милићевић – што ћемо на овај систем вођења технологије у „Кривељу“ да повежемо и „Церово“ тако да ћемо и ту имати комплетну аутоматску контролу процеса. Као што је познато, рудник “Церово” је покренут прошле године са капацитетом од 2,5 милиона тона руде, а планови су да се он повећа на 5,5 милиона тона и то уз коришћење опреме која већ постоји у Бору и Мајданпеку (отуда ће се пребацити неке млинске секције).
Реконструкција кривељске флотацијеОд преосталих послова на реконструкцији флотације (што се тиче прераде кривељске руде) остало је да се монтира и трећа линија за основно флотирање, односно машине које ће преузимати руду са друге секције млинова (реч је о једном кондиционеру и шест машина од 100 кубика), а онда следи инсталирање аутоматике и повезивање процесне опреме са рачунаром помоћу кога ће се пратити целокупна производња. – Битно је истаћи – каже Милићевић – да реконструкцију изводимо уз најмање заустављање производње, што је изузетно важно за финансијско пословање предузећа, односно за отплату те нове опреме. Наш план за април је 2.000 тона бакра у концентрату, што значи да настојимо да производимо као да раде све три секције, односно као да се не изводи ни реконструкција ни ремонти. Веома важна ствар током реконструкције била је и уградња новог крана, уз продужење кранске стазе, што ће омогућити не само да се са платоа испред хале у погон унесу велике и тешке нове машине, већ ће флотерима бити од изузетне помоћи и приликом будућег ремонтовања тих машина.

Још повезаних текстова
В Љубиша Алексић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Погледајте и

„Зиђин“ постао већински власник и „Невсуна“

За више од 1,66 милијарди канадских долара кинеска компанија преузела је (28. децембра) 89…