Више бакра од предвиђеног са кривељског копа у новембру
Руда преко плана, али јаловина половично
Испоруке руде, као ни током целе године, нису доведене у питање, па је (за 27 дана) откопано 761.770 тона са 2.518 тона бакра, што је, и једно и друго, преко плана. – Иако је раскривено довољно руде за децембар и јануар, због седамнаестодневног застоја транспортног система, од планираних 1,48 милиона тона јаловине, уклоњено 670.960 тона, па ће наредних месеци она свакако бити приоритет
КОП “КРИВЕЉ”. – Претпоследњег месеца у години са највећег басенског рудокопа стижу добре вести када је реч о количинама руде и бакру у њој, и неповољније кад је реч о јаловини. Због замене погонског бубња, транспортни систем је стајао 17 дана, тако да је учинак у раскривању са уобичајених 60-70 одсто плана из претходних месеци, сада негде око половине предвиђаних количина. Како нам је рекао управник копа Милан Делић, циљ у новембру је био 825.000 тона руде са 2.315 тона бакра у њој и 1,48 милиона тона јаловине, или 2,3 милиона укупних ископина.
–За 27 дана дали смо 761.770 тона руде, што је 2,6 одсто преко плана – рече нам Делић – Пошто смо копали нешто богатију руду из текућег захвата (са 0,331 одсто метала), то је резултирало и са више бакра у њој – дато је 2.518 тона. Извесно је да ће се пребачај количина руде и садржаја бакра задржати до краја месеца. Што се тиче јаловине, ту не можемо да се похвалимо неким дометима због поменутог проблема на транспортном систему, па смо, пред зиму, суочени са питањем њеног складиштења, одређене количине искористили за насипање путева и подизање берми. За 27 дана дали смо око 670.960 тона јаловине.
За десет месеци је предвиђен откоп 8.395.600 тона руде, а дато је 8.048.675 тона, што је 96 процената. Али, остварен је бољи садржај метала тако да је, уместо 20.840 тона бакра у руди, дато 21.414 тона. То је два процента преко плана, чиме су надокнађена она четири процента заостатка у количини. Од планираних 16,54 милиона тона јаловине, дато је безмало десет милиона тона, што је нешто преко 60 процената.
Стање радова и путева на копу је добро. На доњем радилишту два багера товаре богатију руду, а два раскривају, шире коп. Број активних камиона осцилује, 15-ак је “на точковима”, али због редовних сервиса у просеку ради 12-ак. Управник каже да се доста делова за бушилице, багере и камионе израђује у РББ-овим радионицама. Оно што не може – а квалитететом, ценом и роком испоруке одговара – набавља се са домаћег тржишта. Довољан је број руковалаца и људи на одржавању, а залагање је максимално. Примопредаја машина се обавља на радилишту тако да је застој између смена минималан.Возила, багери, практично, иду из руке у руку. Радници на одржавању не прекидају посао док се не пусти машина. Озбиљно су схваћена упозорења и упутства за безбедност на раду, људи су поново прошли крз обуке и провере.