Почетак Актуелно Рударство Застоји и тврда руда умањили новембарски домет кривељских флотера

Застоји и тврда руда умањили новембарски домет кривељских флотера

0 друго читање
0
0
166

План окрњен, али искоришћења добра

Технолошко је преко 86 одсто, а временско искоришћење млинова више од 93 процента. – За 28 дана прерадили 714.000 тона руде (90% плана) и произвели 10.830 тона концентрата са 1.706 тона бакра у њему (или 88% планираног). – Тзв. водени (дводневни) застој целе флотације почетком децембра
Застоји и тврда руда умањили новембарски домет кривељских флотераФЛОТАЦИЈА „ВЕЛИКИ КРИВЕЉ“
. – За разлику од октобра, који су укњижили међу успешније овогодишње месеце, кривељски флотери привели су крају новембар на 90 одсто плана прерађене руде, а са бакром у концентрату на 88 одсто. За 28 дана прерадили су 714.000 тона руде и произвели 10.830 тона концентрата са 1.706 тона бакра у њему.
Искоришћења су нам добра, изнад су планираних – каже управник Саша Милић. – Технолошко је близу 86 одсто, а временско искоришћење млинова више од 93 процента. Подбачаји у количини прерађене руде и бакра у концентрату углавном су због застоја и тврђе руде током целог месеца. Застоји и тврда руда умањили новембарски домет кривељских флотераПочетком новембра имали смо застој друге секције млинова од 32 сата када смо облагали плашт млина са шипкама, а потом тринаестосатни застој флотације због отказивања редуктора на транспортној траци изнад бункера. Имали смо и два застоја од по два-три сата због пада напона. Јесте да је руда била мало тврђа, али је флотабилна. Просечна прерада по секцији била је око 400 тона на сат. Влажна руда доводила је и до заглављивања на дробљењу, али то је решено тако да сада, иако је пао снег, процес добро иде, немамо тешко решиве проблеме.
Флотери се ових дана припремају за дводневни застој целе флотације који би требало да буде у првој недељи децембра. “Нишане”, како рече управник, лепше време у прогнозама, а то би требало да буде негде око четвртог и петог децембра. Током тог тзв. воденог застоја, који је планиран за октобар, па одложен, провериће првенствено све вентиле, јер наилазе хладни дани, а треба да замене и четири траке, два редуктора и бубањ на транспортној траци. Занимљиво је да ти редуктори и бубањ нису мењани од почетка рада флотације, што је преко 30 година.
У кривељском јаловишту, према оцени управника Милића, има места за одлагање до септембра идуће године, али се надвишење брана и градња тзв. нултог поља одвијају по пројекту. Током новембра је било неких проблема на средњој брани јаловишта, али је то решено. Тамо је тешко радити, зими поготово кад се све заледи, па се флотери спремају да прегурају најхладније дане, како на јаловишту, тако и у самој флотацији, на филтражи, дробљењу…

Још повезаних текстова
В Љубиша Алексић
Више текстова Рударство

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Погледајте и

Пропуштено због застоја на кривељском копу „испеглали“ бољим садржајем

Са бакром на плану Иако због санације траке и примарне дробилице у новембру нису стигли до…