На копу “Кривељ” циљају 2,8 милиона тона ископина!
За 13 дана априла рудари су већ били 13 процената преко плана – од зацртаних 825.000 тона руде дали су 404.660 са 1.050 тона бакра у њој (месечни план 2.047 тона), тако да је управник копа Милан Делић, не сумњајући у домете на руди, најавио: „Даћемо гас на јаловини јер су два милиона тона озбиљан изазов“
КОП „КРИВЕЉ“. – План је да се током априла на кривељском копу откопа 825.000 тона руде са средњим садржајем бакра 0,256 одсто, што би резултирало са 2.047 тона овог метала у руди. План раскривке нешто је већи него у марту и износи два милиона тона, пошто је узета у обзир расположивост транспортног система, бољи путеви, позиције припремљене јаловине. Тако је план укупних ископина у априлу 2,825 милиона тона!
Биланс за 13 дана априла, који нам је предочио управник копа Милан Делић, показао нам је да су рудари већ били откопали 404.660 тона руде, што је 13 процената преко плана. Наиме, крајем марта дошло је до застоја на примарном дробљењу од девет смена, па су два булдозера дозирала руду са депоније тако да флотација није ни осетила ремонт дробилице. Добрим делом је потрошила залихе руде, па је почетком априла било простора и за пребачај. Четрнаестог априлског јутра, када смо посетили коп, депонија је била дупке пуна, а управник сигуран да ће се испунити месечни план руде, а и бакра у руди, јер је за 13 дана већ било дато 1.050 тона.
–Држимо корак, држимо пуну депонију – задовољно рече Делић. – Добар је и садржај, а и флотабилност руде тако да нам је овај месец одлично почео. Што се тиче јаловине, два милиона тона су приличан изазов за нас. За 13 дана априла дато је 486.870 тона, што је шездесетак процената плана за толико дана. Али, с обзиром на то да је депонија руде пуна, у другој половини месеца „даћемо гас“ на јаловини, пошто ћемо моћи да упослимо много више камиона за њен превоз. Путеви су суви, релације кратке, транспортни систем исправан, имамо довољно простора за одлагање, па се надам да ћемо и проценат јаловине знатно повећати до краја месеца.
На највећем басенском копу су добри и у смањењу трошкова дизел-горива, гума, уља и мазива. Што се тиче утоварне и транспортне механизације, увек има места за боље, и у ово доба штедње на свим позицијама настоје да повећају број расположивих камиона. Али, сервиси и плански ремонти мотора и генератора, замена гума, морају да се обављају. Први топлији дани извели су на путеве копа и цистерне да прскањем обарају прашину, како због близине села тако и очувања радника, скупих машина.